Atari ujawnia postapokaliptyczne action-RPG Gamma World: Alpha Mutation
Mamy dobre wieści dla miłośników postapokaliptycznych klimatów. Na tegorocznym E3 firma Atari oraz studio Bedlam ujawniły, że pracują na zręcznościowym RPG opartym na kultowej grze fabularnej Gamma World.
Mamy dobre wieści dla miłośników postapokaliptycznych klimatów. Na tegorocznym E3 firma Atari oraz studio Bedlam ujawniły, że pracują na zręcznościowym RPG opartym na kultowej grze fabularnej Gamma World.
Produkcja tworzona jest z myślą o dystrybucji elektronicznej i zostanie wydana tej jesieni na pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Wcielimy się w zmutowanego bohatera, którego stworzymy wybierając dwie z sześciu opcji biograficznych. Na pokazie dostępny był heros będący połączeniem radioaktywnego człowieka z yeti. Wykreowana postać dysponować ma szeregiem mocy specjalnych. Wraz z postępami w grze będziemy zdobywali punkty doświadczenia, które następnie wydamy na wykupywanie elementów rozbudowanego drzewka umiejętności.
Zabawa polegać będzie głównie na czyszczeniu lokacji z nieprzyjaciół. W walce z wrogami, poza nadludzkimi mocami, wykorzystamy też bardziej konwencjonalny arsenał, w skład którego wejdą m.in. bronie palne, kije baseballowe, a nawet wyrwane z chodnika parkometry.
Alpha Mutation zaoferuje zarówno kampanię dla pojedynczego gracza, jak i tryb multiplayer dla dwóch osób na podzielonym ekranie lub przez Internet. Gra powstaje w oparciu o techologię Unreal Engine 3.0.
Gamma World to papierowa gra fabularna wydana po raz pierwszy w 1978 roku nakładem zanej z Dungeons & Dragons firmy TSR. Akcja toczyła się w połowie XXV wieku, ponad sto lat po drugiej wojnie atomowej, która zniszczyła większość ludzkiej cywilizacji. Wykorzystana w niej broń masowej zagłady była tak potężna, że zmieniła kształt wybrzeży, zmiotła z powierzchni Ziemi całe miasta i pozostawiła olbrzymie połacie silnie radioaktywnego terenu. W rezultacie duża część żywych organizmów uległa mutacjom. Wiele z nich zyskało moce takie jak super siła czy telepatia. Co więcej, inteligencja niektórych gatunków roślin i zwierząt osiągnęła poziom pozwalający na konkurowanie z ludzkością.
Do dzisiaj ukazało się łącznie siedem edycji Gamma World. Najnowsza nich wypuszczona została w zeszłym roku i wykorzystuje mechanikę z czwartej edycji Dungeons & Dragons.