autor: Marek Czajor
Atari nabyło licencję Unreal Engine 3
Atari, jeden z kluczowych światowych producentów i wydawców gier wideo, nabył od Epic Games prawa do wykorzystania w swoich przyszłych produkcjach silnika Unreal Engine 3 i narzędzi programistycznych firmy.
Atari, jeden z kluczowych światowych producentów i wydawców gier wideo, nabył od Epic Games prawa do wykorzystania w swoich przyszłych produkcjach silnika Unreal Engine 3 i narzędzi programistycznych firmy. Jesteśmy podekscytowani możliwością budowy trwałych relacji partnerskich z Epic Games. Oczekujemy, że dzięki wykorzystaniu potencjału technologii Unreal Engine 3 uzyskamy dostęp do całkowicie nowatorskich rozwiązań - stwierdził Jean-Marcel Nicolai, jeden z szefów Atari.
Podpisaliśmy z Atari ważne, długofalowe umowy licencyjne i wydawnicze. Niezmiernie cieszy mnie perspektywa przyszłej technologicznej współpracy. Jestem przekonany, że zespoły deweloperskie Atari stworzą wiele wspaniałych, opartych na naszej technologii gier. Nasza firma udzieli im pełnego wsparcia w osiągnięciu tego celu – powiedział zadowolony Mark Rein, wiceprezes i współzałożyciel Epic Games. Obie firmy dotychczas współpracowały z sobą na gruncie wydawniczym.
Firma Epic Games powstała w 1991 roku. Początkowo zespół tworzył gry na wiele platform sprzętowych, by po krótkim czasie skupić się głównie na pecetowej produkcji. Przełomem w dziejach firmy stały się gry Unreal (1998) i Unreal Tournament (1999), oparte na nowatorskim silniku Unreal Engine. Oba tytuły sprzedane zostały w nakładach pow. 1 mln egzemplarzy i stały się wizytówką engine’u. Trzecia wersja silnika podtrzymuje opinie o sobie jako jednego z najdojrzalszych narzędzi programistycznych w branży, oferując wieloprocesorowe wspomaganie i optymalizacje dla konsol nowej generacji.