Wiadomość
gry
10 lutego 2022, 20:05
autor: Michał Zegar
AC Valhalla: Świt Ragnaroku da Odynowi możliwość zmiany w kruka
Nowy dodatek do Assassin's Creed: Valhalla - zatytułowany Świt Ragnaroku - da graczom możliwość zmiany w kruka, a także chodzenia po lawie. Nie zabraknie również masy nowej broni i pancerzy.
Twórcy Assassin's Creed: Valhalla cały czas starają się urozmaicić zabawę posiadaczom gry, wydając do niej kolejne dodatki. Nadchodzące rozszerzenie, zatytułowane Świt Ragnaroku, pozwoli nam wcielić się w Odyna, który uda się do Svartalfheimu (krainy krasnoludów), by odnaleźć swojego syna, Baldura. Na drodze staną nam ogniści wojownicy z Muspelheimu oraz lodowi giganci z Jotunheimu.
- Rekomendowana moc naszej postaci dla tego dodatku wynosi 340.
- Zdobyte w dodatku wyposażenie i punkty rozwoju przeniosą się do głównej kampanii.
- Płeć Odyna będzie zależeć od wyboru gracza.
- W dodatku nie zabraknie nawiązań do cywilizacji Isu.
- Premiera dodatku zaplanowana jest na 10 marca.
Nowe taktyki
Widziałem kruka cień…
- Chyba najfajniejszą nowością w dodatku jest umiejętność Odyna pozwalająca na ograniczoną czasowo przemianę w kruka (domyślnie białego z pozłacanymi piórami).
- W tej formie poruszanie się i interfejs nie odbiegają zbytnio od tego, co znamy z „podstawki” w trakcie obejmowania kontroli nad Synin (krukiem Eivora).
- Tworzy jednak zupełnie nowe możliwości taktyczne, np. przemienienie się w ludzką formę tuż nad głową nieświadomego przeciwnika i ciche wykończenie go ukrytym ostrzem.
„Next-genowe” wtapianie się w tłum
- Nie jest to jedyna nowa umiejętność zawarta w Świcie Ragnaroku. Na wyróżnienie zasługuje również „moc Muspelheimu” (ang. Power of Muspelheim).
- Pozwoli ona nam czasowo przybrać sylwetkę ognistego wojownika i tym samym bez większych przeszkód – nie licząc ograniczonej prędkości poruszania się – „kursować” pomiędzy naszymi adwersarzami, bez potrzeby wtapiania się w tłum.
- W tej formie nie będziemy także otrzymywać obrażeń od ognia. Dzięki temu będziemy mogli dosłownie stąpać po lawie.
Pozyskiwanie nowych umiejętności
- Tę, jak i pozostałe nowe umiejętności pozyskamy z ciał zabitych istot, które są powiązane z daną zdolnością, np. wyżej wspomniana transformacja „wypadnie” z uśmierconych kruków.
- Zdolności te są możliwe dzięki posiadanemu przez Odyna karwaszowi o nazwie Hugr-Rip.
- Po zabiciu danego przeciwnika pojawi się nad nim specjalna ikonka. Aby pozyskać umiejętność, należy do niego podejść i wcisnąć odpowiedni przycisk interakcji.
Działanie Hugr-Rip
- Gdy to już zrobimy, pojawi się ekran wyboru gniazda, do którego chcemy przydzielić daną umiejętność.
- Na przedstawionych materiałach z gry dostępne były dwa gniazda. Jednak kołowy element interfejsu (domyślnie wyświetlany po prawej dolnej stronie ekranu) wskazuje, iż najpewniej kolejne odblokujemy wraz z postępami.
- Każdorazowe skorzystanie z tych umiejętności kosztuje nas określoną liczbę segmentów specjalnych zielonych pasków Hugr (osobnych od tych znanej z podstawki adrenaliny).
Perków nigdy za wiele
- Umiejętności Hugr-Rip ulepszymy o specjalne perki u krasnoludzkich rzemieślników, np. poprzez odblokowanie wspomnianej egzekucji z kruczej formy.
- Uwaga: Hugr-Rip będzie działać tylko w kampanii Świt Ragnaroku i nie przeniesie się do głównego wątku fabularnego.
Pozostałe ujawnione umiejętności Hugr-Rip
- Moc Zimy – przez krótki czas nasyca broń Odyna lodem, co pozwala mu zamrażać i rozbijać wrogów.
- Moc Jotunheimu – Odyn tymczasowo przyjmuje sylwetkę mroźnego giganta, co pozwala mu na teleportację do specjalnych celów za pomocą łuku i strzał.
- Moc wskrzeszenia – gdy jest aktywna, protagonista wskrzesza każdego pokonanego wroga, aby walczył po jego stronie.
Nowy sprzęt
- W przeciwieństwie do umiejętności Hugr-Rip, zdobyte w dodatku pancerze oraz broń przeniosą się do głównej kampanii.
- Każda z broni będzie mieć dodatkowe gniazdo na runy Odyna, które będzie można znaleźć w Svartalfheimie.
- Dodatek wprowadzi boską jakość ekwipunku.
- Dzięki niemu będziemy mogli także skorzystać z nowego typu broni, atgeira. Jest to włócznia, która zamiast grotu ma zakończenie przypominające siekierkę.
Próby Walkirii
- Odyn będzie mógł toczyć walki na specjalnej arenie, będącej częścią prób Walkirii.
- Każda z tych walk będzie swoistą inscenizacją danej przygody Odyna.
- Gracze spragnieni wyzwań będą mogli użyć 14 modyfikatorów, by drastycznie zmienić przebieg starć na arenie.
- Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Assasyn, którego szukacie
- Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
- Assassin's Creed Valhalla – strona oficjalna