Assassin’s Creed: Unity powstaje w dziesięciu studiach
Dokumenty, jakie firma Ubisoft opublikowała na podsumowanie minionego roku fiskalnego, ujawniły ciekawy fakt odnośnie gry Assassin’s Creed: Unity. Okazuje się, że w jej produkcję zaangażowanych jest aż dziesięć studiów deweloperskich francuskiego giganta – dla porównania, poprzedniczka (Assassin’s Creed IV: Black Flag) powstała dzięki współpracy ośmiu zespołów.
- Twórcy: Ubisoft Montreal i dziewięć innych studiów
- Gatunek: sandboksowa gra akcji z widokiem TPP
- Realia: rewolucja francuska
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: jesień 2014
Firma Ubisoft opublikowała wczoraj kilkudziesięciostronicowy dokument, w którym podsumowała mijający rok fiskalny (2013/2014) i przedstawiła najważniejsze czynniki mające zagwarantować jej sukces w nadchodzących miesiącach – chodzi tu oczywiście o gry. O finansach francuskiego giganta przeczytacie niebawem w osobnym artykule, natomiast tutaj skoncentrujemy się na tym, co wspomniany plik ujawnił w temacie nadchodzącej gry Assassin’s Creed: Unity. Dowiedzieliśmy się dzięki niemu, że ósma gra z serii trzecioosobowych sandboksów w historycznych realiach powstaje w aż dziesięciu zespołach deweloperskich Ubisoftu, zlokalizowanych w Montrealu (studio przewodzące pozostałym), Toronto, Singapurze, Quebecu, Annecy, Szanghaju, Chengdu, Kijowie, Montpellier i Bukareszcie.
Czy to dużo? Dla porównania, w powstanie poprzedniej odsłony – Assassin’s Creed IV: Black Flag – zaangażowanych było osiem zespołów, natomiast nad zbliżającym się wielkimi krokami Watch Dogs i zapowiedzianym na jesień Far Cry 4 pracuje po pięć studiów. Co więcej, na cały Ubisoft składa się dwadzieścia dziewięć oddziałów w różnych częściach świata (w sumie prawie osiem tysięcy ludzi zajmujących się tworzeniem gier), toteż mamy do czynienia mniej więcej z trzecią częścią zasobów francuskiego dewelopera.
Przypomnijmy, że Assassin’s Creed: Unity ma być pierwszą „rdzennie next-genową” odsłoną, przeznaczoną wyłącznie na komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Co ciekawe, w omawianym dokumencie Ubisoftu nie ma najmniejszej wzmianki odnośnie Assassin’s Creed: Comet – produkcji, o której nieoficjalnie (choć powszechnie) mówi się, że będzie drugą grą z serii wydaną tej jesieni. Niemniej, w pliku nie zawarto pełnego planu wydawniczego firmy, a jedynie skupiono się na największych hitach, więc niczego to nie przesądza.