Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2014, 08:58

Assassin’s Creed: Unity powstaje w dziesięciu studiach

Dokumenty, jakie firma Ubisoft opublikowała na podsumowanie minionego roku fiskalnego, ujawniły ciekawy fakt odnośnie gry Assassin’s Creed: Unity. Okazuje się, że w jej produkcję zaangażowanych jest aż dziesięć studiów deweloperskich francuskiego giganta – dla porównania, poprzedniczka (Assassin’s Creed IV: Black Flag) powstała dzięki współpracy ośmiu zespołów.

Assassin’s Creed: Unity w skrócie:
  • Twórcy: Ubisoft Montreal i dziewięć innych studiów
  • Gatunek: sandboksowa gra akcji z widokiem TPP
  • Realia: rewolucja francuska
  • Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
  • Termin premiery: jesień 2014

Firma Ubisoft opublikowała wczoraj kilkudziesięciostronicowy dokument, w którym podsumowała mijający rok fiskalny (2013/2014) i przedstawiła najważniejsze czynniki mające zagwarantować jej sukces w nadchodzących miesiącach – chodzi tu oczywiście o gry. O finansach francuskiego giganta przeczytacie niebawem w osobnym artykule, natomiast tutaj skoncentrujemy się na tym, co wspomniany plik ujawnił w temacie nadchodzącej gry Assassin’s Creed: Unity. Dowiedzieliśmy się dzięki niemu, że ósma gra z serii trzecioosobowych sandboksów w historycznych realiach powstaje w aż dziesięciu zespołach deweloperskich Ubisoftu, zlokalizowanych w Montrealu (studio przewodzące pozostałym), Toronto, Singapurze, Quebecu, Annecy, Szanghaju, Chengdu, Kijowie, Montpellier i Bukareszcie.

Czy zaangażowanie w produkcję Unity około jednej trzeciej mocy przerobowych Ubisoftu przełoży się na produkt bardziej dopracowany niż poprzednie odsłony? - Assassin’s Creed: Unity powstaje w dziesięciu studiach - wiadomość - 2014-05-16
Czy zaangażowanie w produkcję Unity około jednej trzeciej mocy przerobowych Ubisoftu przełoży się na produkt bardziej dopracowany niż poprzednie odsłony?

Czy to dużo? Dla porównania, w powstanie poprzedniej odsłony – Assassin’s Creed IV: Black Flag – zaangażowanych było osiem zespołów, natomiast nad zbliżającym się wielkimi krokami Watch Dogs i zapowiedzianym na jesień Far Cry 4 pracuje po pięć studiów. Co więcej, na cały Ubisoft składa się dwadzieścia dziewięć oddziałów w różnych częściach świata (w sumie prawie osiem tysięcy ludzi zajmujących się tworzeniem gier), toteż mamy do czynienia mniej więcej z trzecią częścią zasobów francuskiego dewelopera.

Przypomnijmy, że Assassin’s Creed: Unity ma być pierwszą „rdzennie next-genową” odsłoną, przeznaczoną wyłącznie na komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Co ciekawe, w omawianym dokumencie Ubisoftu nie ma najmniejszej wzmianki odnośnie Assassin’s Creed: Comet – produkcji, o której nieoficjalnie (choć powszechnie) mówi się, że będzie drugą grą z serii wydaną tej jesieni. Niemniej, w pliku nie zawarto pełnego planu wydawniczego firmy, a jedynie skupiono się na największych hitach, więc niczego to nie przesądza.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej