Assassin's Creed: Liberation HD – premiera exclusive'a z Vity na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360
Dziś swoją premierę ma Assassin's Creed: Liberation HD, odsłona popularnej serii gier stworzona pierwotnie wyłącznie na konsolę PlayStation Vita. Dzieło firmy Ubisoft debiutuje w wersji HD na platformach PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360.
Dzisiaj debiutuje Assassin's Creed: Liberation HD, czyli odsłona popularnej serii gier o tytułowych asasynach. Wszyscy jej fani doskonale wiedzą, że gra ta początkowo została wydana wyłącznie z myślą o konsoli przenośnej PlayStation Vita. Od września 2013 roku dochodziły jednak od wydawcy, firmy Ubisoft, informacje, że tytuł może zostać przeniesiony także na inne platformy, a niewiele później potwierdzona została styczniowa data premiery. Od dzisiaj miłośnicy serii Assassin’s Creed mogą sięgnąć po nową odsłonę na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Produkcja dostępna jest w wersji pudełkowej wyłącznie na PC w cenie sugerowanej 69,90 zł, zaś na konsolach gra jest rozprowadzana tylko w dystrybucji cyfrowej. Na platformie Steam Assassin's Creed: Liberation HD zostanie odblokowana o godz. 19:00, a kosztuje 19,99 euro (ok. 83 zł).
Konwersja gry z przenośnej konsoli wymagała od twórców sporo pracy. Szczególnie dużo wysiłku mieli oni włożyć w poprawienie oprawy graficznej, którą należało dostosować do wyświetlania na większych ekranach o lepszej rozdzielczości. Niedawno twórcy pochwalili się efektami, podkreślając, że nie tylko zwiększyli jakość tekstur, ale poprawili także elementy graficzne na przenośnej konsoli mniej zauważalne, takie jak mimika twarzy czy animacja postaci.
Assassin's Creed: Liberation zadebiutowało w 2012 roku na PlayStation Vita. W tym spin-offie „trójki” gracze mieli okazję wcielić się w postać Aveline de Gandpré, ciemnoskórej mieszkanki Nowego Orleanu, która walczy o sprawiedliwość w szeregach asasynów. Fabuła gry została umiejscowiona w połowie XVIII wieku, w momencie przejęcia Nowego Orleanu przez Hiszpanów. Assassin's Creed: Liberation zaoferowało graczom kilka nowych elementów rozgrywki – przykładowo główna bohaterka mogła się przebierać, aby zmieniać swój odbiór w oczach bohaterów niezależnych.