autor: Łukasz Szliselman
Assassin’s Creed IV: Black Flag zaoferuje do 5 godzin rozgrywki we współczesności. Zobacz reklamę telewizyjną gry
Firma Ubisoft zdradza, że współczesne sekwencje w Assassin’s Creed IV: Black Flag pozwolą poznać dodatkowe elementy fabuły uniwersum. Odkrycie wszystkich zajmie 3-5 godzin, ale jeśli kogoś nie interesuje metahistoria serii, może znacznie ograniczyć swój pobyt w świecie XXI wieku. Przy tej okazji zapraszamy do obejrzenia oficjalnego spotu reklamowego produkcji.
Tradycyjnie dla serii, w Assassin’s Creed IV: Black Flag pojawią się sekwencje rozgrywane we współczesności. Tym razem jednak ich długość w dużym stopniu ma zależeć od graczy. Na blogu firmy Ubisoft wyjaśniono, że fabuła pięć razy zmusi nas do opuszczenia butów Edwarda Kenwaya, ale za każdym razem już po kilku minutach będziemy mogli z powrotem wskoczyć do Animusa. Łącznie zajmie to niecałe pół godziny – wynik niezły dla tych, których nuży historia spajająca serię. Jednak osoby lubujące się w odkrywaniu wszelkich smaczków fabularnych w sumie spędzą we współczesności od trzech do pięciu godzin. Uwaga, dalsza część tekstu może zawierać drobne spoilery!
- Wcielimy się w pracownika Abstergo
- Animusa opuścimy 5 razy, a łącznie sekwencje te zajmą przynajmniej 20-25 minut
- Odkrycie wszystkich elementów fabularnych w siedzibie Abstergo zajmie 3-5 godzin
Co ciekawe, nie wcielimy się w żadnego z członków rodziny Milesów, a w nowego pracownika firmy Absetrgo Industries. Choć kluczowe pozycje zajmują w niej Templariusze, nie brakuje tam normalnych, miłych gości. Nasz bohater będzie mógł posłusznie brać udział w symulacji życia Edwarda Kenwaya lub trochę pomyszkować po siedzibie korporacji. Hakowanie zabezpieczonych komputerów i włamywanie się do zamkniętych pomieszczeń pozwoli poznać dodatkowe elementy uniwersum. W ten sposób dowiemy się np., co się stało z Desmondem, jak wygląda praca Abstergo od podszewki, a także, jak zmienił się świat po finale „trójki”.
Ponadto posiadacze Assassin’s Creed IV: Black Flag w wersji na PlayStation 3 lub PlayStation 4 będą mogli chwilowo wcielić się w Aveline, bohaterkę Assassin’s Creed III: Liberation, by dowiedzieć się, jaką rolę pełni ona w uniwersum.
Reklama telewizyjna
Debiut „czwórki” zaplanowano na 29 października 2013 roku (w Polsce dwa dni później) w wersji na PS3, Xboksa 360 i Wii U. Na pecetach gra zagości nieco później – w naszym kraju 22 listopada. Planowane są również edycje na Xboksa One i PS4, które pojawią się razem z nowymi konsolami. W związku ze zbliżającą się premierą produkcji, Ubisoft zaprezentował reklamę telewizyjną, będącą częścią akcji promocyjnej Assassin's Creed IV: Black Flag. Możecie ją obejrzeć poniżej:
- Oficjalna strona gry Assassin's Creed IV: Black Flag
- Graliśmy w Assassin's Creed IV! Black Flag chwyta wiatr w żagle