autor: Łukasz Szliselman
Assassin's Creed III prekursorem mikropłatności w grach Ubisoftu
Wraz z Assassin's Creed III firma Ubisoft wprowadza system mikropłatności dla wydawanych przez siebie gier. Za prawdziwe pieniądze nabędziemy tzw. Erudito Credits, czyli nową walutę, która zapewni dostęp do wirtualnych dóbr.
Zdaje się, że firma Ubisoft zmienia nieco strategię marketingową. Korporacja zamierza wprowadzić mikropłatności do wydawanych przez siebie gier korzystających z usługi Uplay. W systemie tym pojawi się waluta Erudito Credits, którą zapłacimy za wirtualne dobra. Pierwszym tytułem korzystającym z nowego systemu będzie Assassin’s Creed III. Jak wynika z opublikowanych w sieci screenów, odpowiednia suma Erudito pozwoli graczom odblokować pewne przedmioty (najprawdopodobniej chodzi o tryb multiplayer) bez względu na osiągniety poziom doświadczenia.
Ceny pakietów Erudito wyglądają następująco:
- 20 Erudito Pack = 80 MSP (1 dolar)
- 50 Erudito Pack = 160 MSP (2 dolary)
- 155 Erudito Pack = 400 MSP (5 dolarów)
- 380 Erudito Pack = 800 MSP (10 dolarów)
- 925 Erudito Pack = 1600 MSP (20 dolarów)
Firma Ubisoft zaczyna stawiać na gry zarabiające, tzn. takie, za które gracze płacą jeszcze przez długi czas po premierze. Można się zatem spodziewać, że w przyszłości większość, jeśli nie wszystkie produkcje Ubisoftu będą obsługiwały mikrotransakcje. Podobny system sprawdza się znakomicie w tzw. grach free-to-play. Inspiracją dla Ubisoftu jest The Settlers Online, które, jak szacuje się na podstawie jej dwuletniej kariery, w ciągu czterech lat od wydania zarobi więcej niż pecetowa marka The Settlers przez minione dziewięć lat. Jednak nie ma co liczyć, że Ubisoft zacznie nagle rozdawać gry bazując jedynie na pieniądzach z mikropłatności. Bardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że ich tytuły, mimo dawnej ceny, dadzą nam okazje do dalszego łożenia funduszy na konto firmy. Pozostaje tylko pytanie: jak mikrotransakcje Ubisoftu wpłyną na balans w zabawie wieloosobowej Assassin’s Creed III i wielu przyszłych grach?