autor: Miriam Moszczyńska
Apple vs Xiaomi na rynku smartfonów: tym razem zwyciężyli Amerykanie
Raport podsumowujący trzeci kwartał tego roku na rynku smartfonów to ciąg dalszy dominacji firmy Samsung. Z kolei Apple stoczyło zwycięski bój o drugą lokatę z Xiaomi.
- Samsung wciąż dominuje na rynku smartfonów
- Apple wyprzedziło Xiaomi, zajmując drugie miejsce w rankingu
- Braki chipów doskwierają wszystkim, tylko nie Apple
International Data Corporation (IDC) opublikowało raport podsumowujący trzeci kwartał 2021 roku na rynku smartfonów. Podobnie jak w poprzednich trzech miesiącach pierwsze miejsce zajęła w nim firma Samsung. Zmiany zaszły za plecami Koreańczyków – w przeciwieństwie do poprzedniego raportu na drugiej pozycji uplasowało się Apple, któremu dane było wyprzedzić Xiaomi. Poza tym rynek smartfonów zaczyna realnie odczuwać braki w chipach.
Samsung sprzedał w minionym kwartale 69 milionów smartfonów, co przekłada się na prawie 21% udziału w rynku. Pomimo wypracowania rezultatu, który zapewnił koreańskiemu producentowi pierwsze miejsce na podium, liczba sprzedanych telefonów tego producenta spadła o 14,2% w stosunku do trzeciego kwartału 2020 roku.
Firma | Smartfony wysłane na rynek w 3. kwartale 2021 r. | Udział w rynku w 3. kwartale 2021 r. | Smartfony wysłane na rynek w 3. kwartale 2020 r. | Udział w rynku w 3. kwartale 2020 r. | Zmiana w porównaniu z ubiegłym rokiem |
Samsung | 69.0 | 20.8% | 80.4 | 22.7% | -14.2% |
Apple | 50.4 | 15.2% | 41.7 | 11.7% | 20.8% |
Xiaomi | 44.3 | 13.4% | 46.5 | 13.1% | -4.6% |
vivo | 33.3 | 10.1% | 31.5 | 8.9% | 5.8% |
OPPO | 33.2 | 10.0% | 30.6 | 8.6% | 8.6% |
Inni producenci | 101.1 | 30.5% | 124.3 | 35.0% | -18.7% |
Razem | 331.2 | 100.0% | 354.9 | 100.0% | -6.7% |
Jeśli chodzi o batalię, która została stoczona o drugą pozycję w zestawieniu – wygrało ją Apple, mogące pochwalić się 50 milionami sprzedanych telefonów. Zapewnia to amerykańskiej firmie 15% udziału w rynku i oznacza aż 20,8% poprawę w skali roku (zapewne dzięki stałemu łańcuchowi dostaw chipów). Z kolei Xiaomi, które spadło na trzecie miejsce, sprzedało nieco ponad 44 miliony smartfonów (13,4% udziału w rynku), zaliczając tym samym 4,6% regres w stosunku do ubiegłego roku.
Może Cię zainteresować:
- Samsung zapowiedział nowego konkurenta dla usługi GeForce Now
- Radość Apple trwała krótko, król mobilnej wydajności jest w innym zamku
Dalej w rankingu plasują się marki vivo i OPPO, które ex aequo zajmują czwarte miejsce ze sprzedażą na poziomie około 33 milionów smartfonów. IDC podało także łączny wynik całego rynku, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, że rąk nabywców trafiło łącznie 331 milionów smartfonów, co w zestawieniu z poprzednim rokiem oznacza spadek o blisko 7%.
Bardzo prawdopodobne, że taki spadek zawdzięczamy problemowi brakujących chipów, który dotyka wszystkich producentów związanych z branżą technologiczną.