Apple patentuje własny streaming gier w sieci 5G
Niedawno został upubliczniony patent Apple dotyczący streamingu gier poprzez sieć 5G. Według niego gra ma być wykonywana na serwerze, a mobilne urządzenie ma tylko wyświetlać przesłany obraz.
Nowy patent zgłoszony przez Apple proponuje rozwiązania, które pozwolą efektywnie wykorzystać sieć 5G do przesyłania obrazu z rozgrywki. Według firmy z Cupertino nowa technologia wprowadzana przez operatorów komórkowych wymaga dodatkowych zabiegów, aby zapewnić odpowiednią jakość i responsywność streamingu z gier. Czy posiadacze iPhone 12 (i innych urządzeń Apple obsługujących 5G) będą mogli grać w najnowsze tytuły z PC i konsol na swoim telefonie?
Źródłem tej wiadomości jest informacja w serwisie Patently Apple. Opis usługi, która jest tematem patentu przytaczam w tym komentarzu:
Gra jest przechowywana, wykonywana i renderowana na zdalnym serwerze, a wyniki wideo są przesyłane strumieniowo bezpośrednio do urządzenia komputerowego. Pozwala to użytkownikom na dostęp do gier bez względu na możliwości urządzenia komputerowego użytkownika, ponieważ zdalny serwer jest odpowiedzialny za przechowywanie, wykonywanie i renderowanie gry.
Nieco dalej w opisie pada dość ciekawe stwierdzenie:
Obecny system 5G nie ma możliwości świadczenia interaktywnych usług w zakresie renderowania gier w chmurze (streamowania? – dop. autor) w sposób efektywny i optymalny.
Według źródłowego materiału, patent Apple ma zniwelować „nieefektywność” opisywaną w cytacie. Dzięki temu granie w chmurze poprzez sieć 5G ma cechować lepsza jakość obrazu i szybsze reakcje na komendy gracza. Po szczegóły zapraszam do informacji źródłowej (link wyżej) a także do samego patentu.