autor: Szymon Liebert
Apokalipsa na 40 trasach w nowej odsłonie serii Motorstorm
Ekipa ze studia Evolution zorganizowała rozmowę z fanami, w której przedstawiła szczegóły widowiskowej gry Motorstorm Apocalypse. Dzięki temu poznaliśmy znaczenie efektów 3D i dowiedzieliśmy się jakie maszyny zobaczymy w kolejnej odsłonie wyścigów. Oprócz tego twórcy opowiedzieli o opcjach wpływania na wygląd pojazdów oraz przybliżyli system perków.
Ekipa ze studia Evolution zorganizowała rozmowę z fanami, w której przedstawiła szczegóły widowiskowej gry Motorstorm Apocalypse. Dzięki temu poznaliśmy znaczenie efektów 3D i dowiedzieliśmy się jakie maszyny zobaczymy w kolejnej odsłonie wyścigów. Oprócz tego twórcy opowiedzieli o opcjach wpływania na wygląd pojazdów oraz przybliżyli system perków.
Zdaniem przedstawicieli studia efekty 3D były w planach od momentu, w którym zaimplementowano je w poprzedniej odsłonie wyścigów na PlayStation 3 (Pacific Rift). Ekipa twierdzi, że wpłyną one nie tylko na estetyczne doznania graczy, ale także wyniki na trasach. Podobno dzięki obrazowi trójwymiarowemu osiągniemy lepsze czasy.
W nowym Motorstormie deweloper stawia na rozwiązania rodem z LittleBigPlanet, czy ModNation Racers. To oznacza, że będziemy mogli wpływać na wygląd pojazdów i dzielić się pomysłami ze społecznością. Prosty interfejs oparty na ikonach umożliwi również łączenie ze sobą różnych części gry, dzięki czemu użytkownicy stworzą własne wariacje dostępnych trybów zabawy.
![Apokalipsa na 40 trasach w nowej odsłonie serii Motorstorm - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/163630937.jpg)
Jakie pojazdy zobaczymy? Wyjątkowo szybkie ścigacze, potężne choppery, hatchbaki z napędem na przednie koła, sportowe supersamochody, czy tzw. muscle cars. W sumie można spodziewać się 13 typów maszyn, które wypróbujemy na 30 nawierzchniach i ogólnie 40 trasach. Zapowiada się dość zróżnicowana mieszanka, co oczywiście jest jedną z cech tej serii.
Dodatkami w Apocalypse będą tak zwane perki, które autorzy podzielili na ulepszenia dotyczące przyspieszenia, prowadzenia pojazdu oraz walki. Zarówno w trybie online i offline otrzymamy możliwość niszczenia elementów trasy i pojazdów. Według zapewnień obiekty nie będą niszczyły się zawsze w identyczny sposób (na to wskazywały wczesne materiały z gry).
Z mniej istotnych informacji można wspomnieć o tym, że gracze będą mogli słuchać własnej muzyki podczas gry, a ekrany wczytywania zostaną zastąpione przerywnikami filmowymi. Pierwszy raz w akcji grę mogliśmy zobaczyć na targach E3 2010. Produkcja stawia na widowiskowość – podczas wyścigów trasy ulegają zniszczeniu niczym w Split/Second.