autor: Konrad Serafiński
Anthem - rozwój postaci oraz aktywności po ukończeniu kampanii
Najnowsza produkcja studia BioWare, zatytułowana Anthem, zaoferuje graczom praktycznie nieskończoną liczbę scenariuszy, możliwość rozwijania swojego egzoszkieletu poza wątkiem głównym oraz zabawę po zakończeniu fabuły.
Premiera Anthem, nowej gry studia BioWare, nastąpi w przyszłym roku. Gracze, którzy cenią kanadyjskie studio za produkcje skupiające się na fabule, jak serie Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect, mają względem Anthem mieszane uczucia. Gra będzie stawiała na rozgrywkę dla wielu graczy i zdecydowanie bliżej jej do Destiny niż tego, do czego przyzwyczaili nas twórcy hardkorowych RPG-ów. Kolejne informacje o produkcji zdradził jej reżyser, Jonathan Warner. W wywiadzie udzielonym youtuberowi na kanale Arekkz Gaming twórca opowiedział o celach w grze, możliwościach rozbudowy egzoszkieletu czy aktywnościach po zakończeniu głównego wątku fabularnego.
Anthem będzie miał otwartą strukturę, twórcy będą udostępniać graczom dodatkową zawartość fabularną po premierze gry. Warner zapytany o główny cel zabawy odpowiedział:
Nadrzędnym celem zabawy jest rozwój Javelina (klasy egzoszkieletu - dop. red.) do takiego momentu, aż poczujesz się jak żyjąca legenda.
Gracze będą uczestniczyć w misjach fabularnych, których celem będzie pokonanie Dominion - grupy ludzi czyhającej na bezpieczeństwo naszej frakcji. Ostatecznie rozprawienie się z Dominion to tylko część rozgrywki. Po ukończeniu głównego wątku fabularnego na graczy czeka mnóstwo aktywności dodatkowych. Wśród nich kolejne misje, codzienne wyzwania oraz przejmowanie twierdz. Kreacja świata w taki sposób, by wciąż można było dodawać do niego nową zawartość, jest wpisana w fabułę gry. Dodatkowe aktywności również będą się odnawiać, po to by dać graczom możliwość ciągłego rozwoju.
Twórcy umożliwiają również rozwój egzoszkieletu od nowa bez konieczności ponownego przechodzenia kampanii. Warner tłumaczy to następująco:
Jako pilot, możesz mieć wiele egzoszkieletów. To nie tak jak w klasycznym RPG-u, gdzie zaczynając zabawę, musisz wybrać klasę postaci, a potem okazuje się, że zagrasz kilka godzin i żeby zmienić postać musisz zagrać ponownie. Nasza gra pozwala Ci wcielić się w pilota i zacząć go rozwijać, a egzoszkielety zmieniać w dowolnym momencie
Dowolna wymienność stylu rozgrywki dzięki Javelinom, duży otwarty świat, mnóstwo aktywności po przejściu głównej kampanii. Czym jeszcze zaskoczy nas Anthem? Kolejne informacje poznamy pewnie już niedługo, bowiem premiera gry zaplanowana jest na 22 lutego 2019 roku. Produkcja ukaże się na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4.