autor: Michał Jodłowski
Ancestors: The Humankind Odyssey – zapowiedź gry Patrice'a Désiletsa
Patrice Désilets, były dyrektor kreatywny serii Assassin's Creed, zapowiedział debiutancką grę swojego studia deweloperskiego – Ancestors: The Humankind Odyssey. W sieci pojawił się też pierwszy zwiastun.
Patrice Désilets – były dyrektor kreatywny serii Assassin’s Creed – zapowiedział pierwszą grę swojego studia deweloperskiego, Panache Digital Games. Ogłoszenie miało miejsce podczas imprezy Reboot Develop 2015 w chorwackim Dubrowniku. Ancestors: The Humankind Odyssey, bo o tym tytule mowa, zgodnie z zeszłorocznymi wzmiankami ma być trzecioosobową przygodową grą akcji z elementami survivalu, która zostanie wydana w epizodach. Jak sama nazwa wskazuje, opowiadać będzie o losach ludzkości na poszczególnych etapach rozwoju cywilizacji gatunku homo sapiens i przedstawić najbardziej interesujące momenty dziejowe, podobno ze szczyptą dokumentu historycznego. Więcej szczegółów – a właściwie elementarne podstawy w rodzaju platformy sprzętowej – mamy poznać w późniejszym okresie bieżącego roku. Dodatkowo poniżej obejrzeć można niestety niezbyt wysokiej jakości zwiastun nagrany w czasie prezentacji na wyżej wspomnianej imprezie branżowej.
Patrice Désilets najlepiej znany jest z pracy nad hitowym cyklem Assassin’s Creed (Assassin’s Creed, Assassin’s Creed II i Assassin’s Creed: Brotherhood) jako dyrektor kreatywny. W 2010 roku po raz pierwszy opuścił szeregi francuskiego giganta, by rok później powrócić do branży jako pracownik nieistniejącego już THQ. Zbieg okoliczności sprawił, że początkiem 2013 roku powrócił do Ubisoftu przez licytację mienia bankrutującego THQ; w tym przypadku było to studio, w którym pracował. Kilka miesięcy później tego samego roku został zwolniony. Désilets twierdzi, że wręczono mu osobiście wymówienie, a następnie „dwóch ochroniarzy wyprowadziło go bezceremonialnie z budynku, nie dając możliwości pożegnania się z jego ekipą i zabrania swoich rzeczy”. Do dzisiaj walczy na drodze sądowej z Ubisoftem o prawa do anulowanej gry 1666: Amsterdam, choć najwyraźniej między obiema stronami nie ma żadnej złej krwi.
Z wypowiedzi Désiletsa wynika, że niezależne studio Panache Digital Games będzie skupiało się na krótkich produkcjach epizodycznych z półki AAA bądź czymś w ten deseń.