autor: Kamil Zwijacz
Ancestors: The Humankind Odyssey - nowe informacje o kolejnej grze Patrice'a Désiletsa
Patrice Désilets, znany głównie z prac nad serią Assassin's Creed, wyjawił nowe szczegóły o zapowiedzianym dwa lata temu Ancestors: The Humankind Odyssey i uraczył nas pierwszym zwiastunem na silniku gry. Przy okazji potwierdził, że projekt 1666: Amsterdam wciąż jest zawieszony.
Pod koniec 2014 roku dowiedzieliśmy się, że Patrice Désilets – dyrektor kreatywny dwóch pierwszych odsłon serii Assassin's Creed – stworzy historyczną grę akcji z elementami survivalu. Kilka miesięcy później oficjalnie zapowiedziano Ancestors: the Humankind Odyssey. Od tamtej pory minęły dwa lata i dopiero dziś doczekaliśmy się nowych szczegółów. Podczas konferencji Reboot Develop zorganizowano panel, na którym Désilets opowiedział o pracach nad grą, a przy okazji opublikowano też widoczny poniżej zwiastun.
Najważniejszą informacją jest chyba fakt, że studio Panache Digital Games porzuciło pierwotne założenia związane z formą, jaką przybierze produkcja. Planowano bowiem, że tytuł zostanie podzielony na epizody, ale tak się nie stanie, gdyż projekt się za bardzo rozrósł.
- przygodowa gra akcji z elementami survivalu;
- akcja rozgrywać ma się w przedziale czasowym od 10 do 2 milionów lat temu
- tworzy ją studio Panache Digital Games, dowodzone przez Patrice'a Désiletsa – dyrektora kreatywnego dwóch pierwszych odsłon serii Assassin's Creed.
Akcja Ancestors: the Humankind Odyssey rozgrywać ma się w przedziale czasowym od 10 do 2 milionów lat temu i będziemy podczas niej poznawać historię ludzkości. Świat gry ma być otwarty, a jej większa część rozgrywać będzie się na terenie Afryki. Potwierdzono, że będzie to przygodowa gra akcji z elementami survivalu, w której do naszych zadań należeć ma m.in. zbieranie i zarządzanie surowcami oraz wchodzenie w „interakcję z dżunglą” (cokolwiek może to znaczyć). Ponadto twórcy myślą też nad wprowadzeniem kanibalizmu oraz plemiennych konfliktów, ale to jeszcze nic pewnego.
Głównym założeniem twórców jest oddanie narzędzi graczom, którzy wykorzystają je do tworzenia historii przodków. Można wiec podejrzewać, ze będzie to sandbox pełen możliwości i tylko od naszych działać zależeć będzie jak szybko - i czy w ogóle - wyewoluują kierowane przez nas postacie.
Co ciekawe, tytuł jest już grywalny, ale nie należy oczekiwać jego rychłej premiery. Studio nie zamierza jednak tworzyć gry w nieskończoność i ma ustalony pewien termin. Niemniej raczej nie ma co liczyć na debiut w tym roku.
Z innych ciekawostek warto jeszcze wspomnieć, że nad grą pracuje też druga osoba, która wcześniej przyłożyła rękę do serii Assassin's Creed. Nie zdradzono nazwiska, ale chodzi o animatora, który stworzył znanego wszystkim fanom cyklu Ezio. Désilets wyjawił też, że jego drugi projekt – 1666: Amsterdam – obecnie jest wstrzymany, gdyż studio skupia się na Ancestors: the Humankind Odyssey.