autor: Marek Oramus
Amy - nowe materiały filmowe prezentujące animację i mimikę postaci
Opublikowano nowe materiały z nadchodzącej produkcji z gatunku survival horror pod tytułem Amy. Twórcy chcą, aby w ich grze kluczową rolę w budowaniu atmosfery odgrywały gesty oraz mimika postaci.
Na oficjalnym blogu PlayStation opublikowano nowe materiały filmowe z zapowiedzianej na początku tego roku produkcji studia Lexis Numerique pod tytułem Amy. Są to technologiczne prezentacje animacji bohaterów, które zwracają szczególną uwagę na mimikę twarzy. Możecie je zobaczyć tutaj.
Jak zapewniają twórcy, sposób wyrażania emocji przez postacie za pomocą gestów będzie odgrywał bardzo dużą rolę w tej produkcji. Przypomnijmy, że Amy to gra z gatunku survival horror, której akcja toczy się w 2035 roku. Z powodu globalnego ocieplenia coraz częściej występują trąby powietrzne, powodzie i inne kataklizmy. Jakby tego było mało, w miasteczko Silver City uderza kometa. Lana, główna bohaterka, podróżuje pociągiem, który wypada z torów. Po odzyskaniu przytomności otacza ją atmosfera zagłady. W wyniku rozprzestrzeniania się wirusa, w okolicy pojawia się coraz więcej zmutowanych ludzi. Lana spotyka małą, bezbronną dziewczynkę o imieniu Amy, którą postanawia się zaopiekować.
To właśnie na mimikę tej towarzyszki gracze będą musieli zwracać szczególną uwagę. Okazuje się bowiem, że Amy zaniemówiła. Z tego względu, gdy zobaczy, że z tyłu mutant próbuje podejść główną bohaterkę, to nie krzyknie ostrzegawczo. Fakt, że zbliża się zagrożenie będzie trzeba wyczytać z jej przerażonych oczu.
Na materiałach filmowych zaprezentowano dokładnie sylwetki dwóch występujących w grze postaci. Pierwsza z nich to pastor John, który jest przekonany, że kataklizm to ostateczny dowód na zbliżający się Armagedon. Organizuje schronienie w kościele, skąd kieruje ocalałymi w walce przeciwko demonicznym zastępom. Drugi z bohaterów, profesor Raymond, jest znacznie bardziej tajemniczy. Często rozmawia o nim Lana, ale początkowo nie znamy jego zamiarów.
Twórcy chcą, aby atmosfera zagrożenia i strachu była budowana nie tylko za pośrednictwem dialogu i scenariusza, ale właśnie przy wykorzystaniu zaawansowanej animacji postaci i mimiki twarzy. O tym, w jakim stopniu udało im się to osiągnąć powinniśmy dowiedzieć się już niedługo. Choć nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery, to Amy pojawi się w ofercie PlayStation Network najprawdopodobniej w przyszłym miesiącu. Planowane są również wersje na Xboksa 360 oraz komputery PC.
Poniżej możecie zobaczyć najnowszy teaser gry Amy: