Amplitude – muzyczna gra akcji z PlayStation 2 od studia Harmonix zmierza na PS3 i PS4
Studio Harmonix pracuje nad odświeżoną wersją swojego hitu z dawnych lat – nietypowej gry muzycznej Amplitude, wydanej w 2003 roku na PlayStation 2. Jeśli twórcom uda się zebrać 775 tysięcy dolarów na Kickstarterze, odświeżona wersja ukaże się w marcu 2015 roku na konsole PS3 i PS4 i zaoferuje m.in. upiększoną grafikę oraz uzupełniony soundtrack.
- Twórcy: Harmonix (serie Dance Central, Rock Band, pierwsze odsłony Guitar Hero)
- Gatunek: muzyczna gra akcji
- Termin premiery: PS2: 2003, PS3/4: marzec 2015
- Min. cel zbiórki pieniędzy na reedycję: 775 tysięcy dolarów
Pamiętacie Amplitude? Nie musicie odczuwać wstydu, jeśli udzielacie negatywnej odpowiedzi, bowiem mowa tu o jednej z pierwszych produkcji studia Harmonix – nietypowej muzycznej grze akcji wydanej w 2003 roku na konsolę PlayStation 2. Wspominamy ją dziś, jako że wymieniony deweloper właśnie szykuje się do wydania odświeżonej wersji Amplitude, przeznaczonej na nowsze konsole Sony, czyli PlayStation 3 i 4. Aby ten zamiar się powiódł, twórcy muszą uzbierać 775 tysięcy dolarów w serwisie Kickstarter. Poprzeczka jest zawieszona dość wysoko, a zadanie utrudnia dodatkowo fakt, że zbiórka trwa tylko 18 dni (zamiast zwyczajowych 30), lecz biorąc pod uwagę, że od wczoraj zgromadzono 135 tysięcy dolarów, nie trzeba martwić się zanadto o powodzenie akcji. W razie sukcesu reedycja powinna zadebiutować w okolicach marca 2015 roku.
Podstawowe założenia rozgrywki nie ulegną zmianie – nadal będziemy mieli do czynienia z nietuzinkowym tytułem, w którym kierujemy statkiem o nazwie Beat Blaster, mknącym przez muzyczną cyberprzestrzeń po torze odzwierciedlającym „zapis nutowy” utworu. Wciskając w odpowiednim momencie właściwy przycisk, na chwilę uwalniamy brzmienie danego elementu składowego (np. wokalu, gitary, perkusji), by zaraz przesunąć się w bok i powtórzyć operację z inną linią. Zabawa jest efektowna i dynamiczna, a na wyższych poziomach trudności gra wyciska pot nawet z najbardziej „hardkorowych” graczy.
Reedycja zaoferuje upiększoną oprawę graficzną, wykreowaną przy użyciu zmienionego silnika, który Harmonix stosuje od jakiegoś czasu w swoich świeższych produkcjach. Usprawnieniu ulegnie także sterowanie. Rzecz jasna, nie zabraknie również nowej muzyki, lecz należy mieć na uwadze, że twórcy stawiają przede wszystkim na autorskie kawałki, powstałe specjalnie z myślą o grze. Jest to tłumaczone tym, że w grze takiej jak Amplitude ścieżka dźwiękowa musi być perfekcyjnie skrojona pod gameplay. Mimo to licencjonowane utwory nie są wykluczone – wszystko zależy od budżetu, jaki zostanie oddany do dyspozycji Harmonix.
Nowa wersja powstaje z myślą zarówno o trybie jednoosobowym, jak i o lokalnym multiplayerze. Twórcy chcą, aby na obu docelowych platformach sprzętowych gra działała z szybkością 60 klatek na sekundę. A skoro mowa o platformach, to wypada wspomnieć, że możliwe jest także wydanie reedycji na PlayStation Vitę – deweloper zdradził, że jest to jeden z celów dodatkowych zbiórki (pełnej ich listy jeszcze nie ujawniono). Niestety, szanse na wypuszczenie nowego Amplitude na inne urządzenia są bardzo niewielkie. Jeśli chcecie wejść w posiadanie gry po ukończeniu prac nad nią, wystarczy, że wesprzecie zbiórkę kwotą przynajmniej 20 dolarów (ok. 60 zł).
- Kickstarterowa strona zbiórki pieniędzy na nową wersję gry Amplitude
- Oficjalna strona internetowa studia Harmonix