autor: Artur Falkowski
Amerykański rynek zaniża wyniki finansowe Infogrames
Firma Infogrames ogłosiła swoje wyniki finansowe za ubiegły rok fiskalny. Jak się okazało, nie był on zbytnio korzystny dla francuskiego wydawcy. W stosunku do okresu 2005-2006 sprzedaż spadła o 16,7 procent. W sumie zarobiono 304,5 milionów euro, podczas gdy rok temu kwota ta wynosiła 365,6 milionów.
Firma Infogrames ogłosiła swoje wyniki finansowe za ubiegły rok fiskalny. Jak się okazało, nie był on zbytnio korzystny dla francuskiego wydawcy. W stosunku do okresu 2005-2006 sprzedaż spadła o 16,7 procent. W sumie zarobiono 304,5 milionów euro, podczas gdy rok temu kwota ta wynosiła 365,6 milionów.
Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest spadek zainteresowania amerykańskich konsumentów produktami sygnowanymi logo Infogrames. W roku fiskalnym 2005-2006 przychody w Stanach Zjednoczonych stanowiły 43 procent globalnej sprzedaży, tym razem spadły aż o 13%, co w przypadku kraju o potężnej sile nabywczej stanowi nie lada różnicę. Dla odmiany sprzedaż w Europie wzrosła z 48 do 62 procent. Sytuacja w przypadku azjatyckiego rynku nie zmieniła się zbytnio; odnotowano niewielki spadek z 9 na 8 procent.
Według raportu największy sukces w ubiegłym roku fiskalnym odniosły gry: Test Drive Unlimited oraz Neverwinter Nights 2. Sporym zainteresowaniem cieszyły się też produkty wykorzystujące markę Dragon Ball Z.
Wyniki z ostatniego kwartału ubiegłego roku fiskalnego (czyli pierwszego kwartału tego roku kalendarzowego) okazały się nieco bardziej korzystne dla Infogrames. Odnotowano sprzedaż w wysokości 82,6 milionów euro, co jest lepszym wynikiem od osiągniętych w analogicznym okresie rok temu 73,7 milionów.