Amazon.pl wystartował. Ruszyła polska wersja sklepu
Amazon wchodzi do Polski. Dzisiaj ruszyła strona Amazon.pl, czyli polska wersja sklepu, pozwalająca na płatności w złotówkach.
Ruszyła strona Amazon.pl, czyli polski oddział największego sieciowego sklepu na świecie. Sprzedawcy mogli rejestrować się od stycznia tego roku, a dzisiaj wystartowała część konsumencka, pozwalająca robić zakupy w złotówkach. Do tej pory rodacy mogli zamawiać w niemieckiej wersji serwisu, gdzie dostępna była polska wersja językowa oferty.
Polski oddział sklepu dopiero się rozkręca, więc w niektórych kategoriach oferta jest na razie skromna, pomimo faktu, że już na starcie oferuje ponad 100 mln produktów. Przykładowo, z czterech dostępnych w USA typów czytnika Kindle, w Amazon.pl można obecnie nabyć tylko jeden (Kindle Paperwhite, w wersji czarnej, bez reklam oraz niebieskiej z reklamami). Nie udostępniono również usługi Amazon Prime. Spodziewamy się, że z czasem tego rodzaju braki zostaną uzupełnione.
Płatności, przesyłki i paczkomaty w Amazon.pl
Polska wersja Amazon akceptuje płatności kartami Visa, Visa Electron, MasterCard i American Express, zarówno standardowymi, jak i przedpłaconymi. Wspierane są również Przelewy24 oraz BLIK. Sklep dostępny jest z przeglądarki oraz aplikacji Amazon Shopping.
Zamówione produkty mogą zostać dostarczone pod wskazany przez kupującego adres przez Pocztę Polską oraz firmy DHL i InPost, ale klienci mogą również odbierać przesyłki w wyznaczonych punktach, np. sklepach sieci Żabka, czy paczkomatach firmy InPost.
Przesyłka jest bezpłatna, jeśli koszt zamówienia wynosi minimum 100 zł. Jeśli kupujemy poniżej tej kwoty to dostawa standardowa do domu kosztuje 11,99 zł, a priorytetowa - 14,99 zł. Mniej, bo 8,99 zł zapłacimy za odbiór w paczkomatach.
Reakcje na wejście sklepu Amazon do Polski
Amazon to prawdziwy gigant, więc ciekawe jak sobie z nim poradzą rodzime firmy działające w tej samej branży. Gdy w styczniu ogłaszano start polskiego oddziału rynek zareagował spadkiem wartości akcji Allegro o 7%.
Serwis Money.pl zapytał ekspertów o opinie na temat rywalizacji obu firm. Według nich, efekt świeżości nie wystarczy, aby Amazon.pl przebiło Allegro i drugi z tych sklepów pozostanie pierwszym wyborem dla większości Polaków, przynajmniej w najbliższym czasie.
Podobną sondę wśród ekspertów wykonał serwis Wirtualnemedia.pl. Według uzyskanych opinii, na rywalizacji skorzystają głównie klienci, gdyż firmy będą konkurowały nie tylko cenami, ale również szybkością wysyłki.
Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.