autor: Janusz Guzowski
Alone in the Dark: Illumination – teaser i garść nowych informacji
Studio Atari udostępniło zwiastun nowej odsłony cyklu Alone in the Dark, noszącej podtytuł Illumination. Oprócz tego pojawiły się informacje o samej grze – podstawą będzie tryb kooperacji, w którym będziemy mogli wcielić się w jednego z czterech bohaterów, a całość będzie działała na silniku Unreal Engine 4.
Jakiś czas temu informowaliśmy, że firma Atari szykuje kolejny restart serii Alone in the Dark. Tym razem jednak w ciemności nie będziemy już tak osamotnieni. Nowa część, o podtytule Illumination, będzie kooperacyjną grą w klimatach grozy, w której nasza drużyna będzie musiała rozwiązać tajemnicę sennego, opustoszałego miasteczka. Maksymalnie będzie można bawić się w cztery osoby. W sieci pojawił się teaser nowej produkcji, który możecie zobaczyć poniżej:
Oprócz tego wiadomo już coś więcej o samej grze.
Miejsce akcji
Nowa produkcja pozwoli nam poznać historię opuszczonego miasta Lorwich w południowej Virginii. Było to kiedyś dobrze prosperujące centrum przemysłowe, które swoje bogactwo zawdzięczało okolicznym kopalniom. Wszystkiemu położyła kres niespodziewana powódź, która zniszczyła miasto, zmuszając mieszkańców do ewakuacji. Mijały lata a miejsce pozostawało opuszczone. Mimo upływu czasu przyczyny powodzi nie zostały wyjaśnione, a samo Lorwich zyskało opinię nawiedzonego miejsca – pojawiły się doniesienia o tajemniczych istotach i mgle, która spowija dawne tereny przemysłowe. Okoliczni mieszkańcy zaczęli mówić, że w opuszczonych kopalniach panuje złowroga, wszechobecna moc, którą określili jako Ciemność. Może ona objawiać się na wiele sposobów – poprzez mgłę, zjawy czy obce istoty. Tajemnicza siła opanowała całe miasto i tylko drużyna Gracza może przeciwstawić się jej siłom.
Bohaterowie
Alone in the Dark: Illumination pozwoli nam wcielić się w jedną z czterech postaci:
- Łowca – potomek Edward Carnby’ego, znanego z poprzednich odsłon serii. Prywatny detektyw do spraw paranormalnych, obeznany z doniesieniami o tajemniczych istotach i zdeterminowany do wyplenienia wszelkiej nienaturalnej zarazy. Posługuje się głównie bronią palną, może korzystać z AK47, M4, P90 czy miotacza ognia.
- Wiedźma – prawnuczka Emily Hartwood, którą także mogliśmy spotkać w poprzednich częściach Alone in the Dark. Odziedziczyła po przodkach wyjątkowo silny dar pozwalający korzystać z nadnaturalnych zdolności, którego postanowiła użyć do obrony słabszych przed siłami ciemności. W trakcie rozgrywki wiedźma może czerpać z umiejętności magicznych opartych na elektryczności (Lightning Strike, Lightning Crawler) czy dominacji umysłowej (Creature Control), ale lżejsza broń palna w postaci Colta także nie będzie jej obca.
- Inżynier – córka głównego inżyniera w wiodącej firmie informatycznej, specjalistka w dziedzinie elektroniki. Podczas gdy inne dzieci bawiły się klockami, ona budowała zdalnie sterowane roboty. Tworzenie różnego rodzaju gadżetów technologicznych jest jej ulubionym zajęciem. W związku z tym w trakcie gry będzie miała dostęp do narzędzi nazwanych przez twórców The Tesla czy Comet. Dodatkowo będzie mogła korzystać z broni palnej w postaci strzelby czy Beretty.
- Ksiądz – przedstawiciel kleru, przygotowany do walki z ciemnymi mocami. W przeciwieństwie do pozostałych postaci jego rola będzie polegała także na uzdrawianiu rannych czy przeprowadzaniu egzorcyzmów. Jego talenty bazują głównie na wierze, a dostępne umiejętności noszą takie nazwy jak Oślepiające Światło Pana (The Lord’s Blinding Light), Niebo i Piekło (Heaven and Hell), Oczyszczenie Grzeszników (Cleansing of the Sinners) czy Wiążące Słowo (The Binding Word).
Cechy charakterystyczne
Wśród innych cech definiujących nową produkcję twórcy wymieniają:
- Zróżnicowane otoczenie – w trakcie czterech kampanii mamy zwiedzić zarówno ulice Lorwich jak i tajemnicze podziemia.
- Zdolność Iluminacji – ta umiejętność, której nowa odsłona cyklu zawdzięcza swoją nazwę, pozwala tworzyć bezpieczne obszary w świecie gry a także zadawać obrażenia przeciwnikom.
- Silne inspiracje prozą H.P. Lovecrafta – wszystkie części Alone in the Dark czerpały mniej lub bardziej z prac „samotnika z Providence”, twórcy mitologii Cthulhu, tutaj jednak autorzy wprost określają źródło swoich inspiracji.
- Dynamiczne otoczenie – poziomy mają być tak zaprogramowane, by można było zmienić ich strukturę w celu posunięcia akcji do przodu. Nie podano większej ilości szczegółów, ale zapewne będzie się to wiązało z osuszaniem zalanych sztolni czy wysadzaniem stert kamieni blokujących dalszą drogę.
- Osiągnięcia i trofea – gra ma nas zachęcać do dalszej rozgrywki za pomocą systemu osiągnięć i kart kolekcjonerskich.
- Wykorzystanie Unreal Engine 4 – Alone in the Dark: Illumination będzie oparte na najnowszej, czwartej odsłonie silnika Unreal Engine, co powinno przełożyć się na efektowną oprawę graficzną, która może skutkować stworzeniem klimatycznego i przekonującego świata gry.
Od połowy sierpnia trwają już zamknięte testy wersji beta, natomiast ostateczna odsłona gry ma mieć miejsce jesienią tego roku.