autor: Michał Kułakowski
Alien RPG doczeka się polskiej wersji
Wydawnictwo Galakta zapowiedziało wydanie polskiej edycji podręcznika do papierowego RPG Obcy Gra Fabularna, opartego na legendarnej serii filmów science-fiction. Ponad 400-stronicowa książka, zawierająca całą wiedzę niezbędną do rozegrania mrożących krew w żyłach kampanii, ukaże się w bliżej niesprecyzowanej przyszłości.
Blisko rok temu pisaliśmy o zapowiedzi i pre-orderach nowego papierowego RPG opartego na legendarnej filmowej serii Obcy. Wydawnictwo Galakta ogłosiło dziś, że wkrótce opublikuje na naszym rynku polską wersję tej gry. Obcy Gra Fabularna to liczący sobie czterysta stron podręcznik z kolorowymi ilustracjami, który zostanie zamknięty w gustownej twardej oprawie. Na jego kartach gracze znajdą wszystkie niezbędne informacje pozwalające rozpocząć zabawę w ponurym uniwersum science-fiction , a następnie zmierzyć się ze śmiertelnie groźnymi ksenomorfami. Dokładana data premiery i cena książki nie zostały jeszcze ustalone. Wydawnictwo zachęca jednak, by odwiedzić internetową stronę gry, a także zapisać się do jej newslettera lub do oficjalnej grupy na Facebooku, gdzie znajdziemy najświeższe informacje o projekcie.
Obcy Gra Fabularna przeniesie nas do odległego 2183 roku, a więc trzy lata po zniszczeniu kolonii Hadley's Hope (znanej z filmu Obcy 2) i odlewni ołowiu na Fiorinie 161 (Obcy 3), które należały do korporacji Weyland-Yutani. Podręcznik oparty jest na autorskim systemie RPG wydawnictwa Fria Ligan, który opracowany został oryginalnie z myślą o grze Mutant Year Zero. Tytuł ten możemy kojarzyć dzięki jego adaptacji, wydanej na komputerach PC i konsolach jako Mutant Year Zero: Road to Eden. Obcy Gra Fabularna pozwala na zabawę w dwóch wariantach rozgrywki:
- Tryb filmowy opiera się na gotowych scenariuszach, nawiązujących do fabuły pierwszych filmów z serii Obcy. Ten format zabawy kładzie nacisk na ryzykowną, szybką oraz brutalną rozgrywkę. Podobnie jak w hitach ze srebrnego ekranu, istnieje niewielka szansa, że wszyscy gracze przeżyją do końca przygody.
- Tryb kampanii przygotowano z kolei z myślą o dłuższej rozgrywce, rozłożonej na wiele sesji, podzielonych na trzy akty. Biorą w niej udział te same postacie graczy, które wspólnie poznają lepiej uniwersum Obcego, uczestnicząc w różnorodnych przygodach, niekoniecznie skupiających się jedynie na walce z ksenomorfami.
Podczas przygód wcielimy się w żołnierzy, agentów korporacji, kolonistów, członków załóg statków kosmicznych, a nawet androidy. Na początku każdej kampanii lub scenariusza gracze otrzymają tzw. osobiste pobudki (Personal Agenda), które pozostają tajemnicą przed pozostałymi uczestnikami zabawy. Nierzadko będą one sprzeczne nie tylko z motywami, którymi kierują się pozostali bohaterowie, lecz także dobrem całej grupy. System ten buduje napięcie pomiędzy grającymi i ostatecznie może doprowadzić w finałowym akcie do otwartego konfliktu.