autor: Marzena Falkowska
Akcję promocyjną PS3 w Wielkiej Brytanii wspomogą artyści i projektanci mody
Czasopismo Media Guardian informuje, że na start konsoli PlayStation 3 w Wielkiej Brytanii Sony szykuje dość niestandardową akcję marketingową.
Czasopismo Media Guardian poinformowało, że na start konsoli PlayStation 3 w Wielkiej Brytanii Sony szykuje dość niestandardową akcję marketingową.
Do promocji PS3 firma zatrudniła dwanaście osób i organizacji (między innymi właścicieli klubów, artystów i projektantów mody, a także popularny magazyn lifestyle’owy Dazed & Confused), którym dano wolną rękę przy kreowaniu oryginalnych reklam inspirowanych cechami charakterystycznymi PS3. Będą one rozpowszechniane za pośrednictwem Internetu – serwisów społecznościowych takich jak MySpace, blogów, wiadomości mailowych i komunikatorów. W ten sposób, przy wykorzystaniu efektu „cyfrowego echa”, produkt niejako reklamować się będzie sam.
Alan Duncan, specjalista od marketingu brytyjskiego oddziału Sony mówi: „Tradycyjne kanały promocji i public relations nie wystarczają, by w pełni oddać wizerunek tej konsoli. Nasz pomysł polega na wykorzystaniu różnych form cyfrowej komunikacji w celu informowania, zabawiania i zachęcania do interakcji i dyskusji na temat wszystkiego, co potrafi PS3”. Jak dodaje Rana Reeves z firmy Shine Communications, która współpracowała przy planowaniu tej strategii, producenci, którzy pragną, by stworzone przez nich marki zaistniały w sieci, muszą być przygotowani na przyjmowanie zarówno słów pochwały, jak i krytyki.
To nie pierwsza przygoda Sony z marketingiem internetowym. W grudniu zeszłego roku firma miała się z pyszna, gdy okazało się, że strona All I want for Christmas is a PSP nie jest stworzona przez nastoletnich fanów (na taką miała wyglądać), lecz przez specjalistów od marketingu. Tym razem Sony, nauczone doświadczeniem, chce postawić na jawność i szczerość swoich działań promocyjnych.