Wiadomość
gry
20 grudnia 2001, 18:06
autor: Janusz Burda
Ages of Athiria - nowy massive multiplayer
Ages of Athiria to kolejna gra należąca do zdobywającego coraz większość popularność gatunku massive multiplayer. Czy będzie godnym konkurentem dla innych tego typu gier? O tym przekonamy się dopiero za jakiś czas, jej autorzy obiecują w każdym razie bardzo dużo.
Ages of Athiria to kolejna gra należąca do zdobywającego coraz większość popularność gatunku massive multiplayer. Czy będzie godnym konkurentem dla innych tego typu gier? O tym przekonamy się dopiero za jakiś czas, jej autorzy obiecują w każdym razie bardzo dużo.
A oto nieco podstawowych informacji, założeń, itp. którymi charakteryzować się będzie AoA, a które znaleźć można na oficjalnej stronie gry.
- Opracowywana przez zespół Elysian Productions, Inc. Ages of Athiria będzie grą MMORPG.
- W chwili obecnej gra znajduje się we wczesnej fazie produkcji dlatego też nie podana została jeszcze żadna konkretna data kiedy zostanie ona ukończona.
- Aby móc grać w AoA wymagane będzie posiadanie szybkiego podłączenia do Internetu – min. 256kb/s. Tak wysokie wymagania co do transferu spowodowane zostaną tym, iż świat gry będzie się dynamicznie zmieniał a to wiąże się z dużą ilością danych koniecznych do przesłania.
- Na jednym serwerze będzie mogło grać jednocześnie 50 tysięcy osób.
- Gra wykorzystywać będzie engine 3D. Miejsce akcji można będzie obserwować z różnych perspektyw (FPP, TPP z możliwością personalizacji ustawień kamery).
- W grze udostępniony zostanie rozbudowany system pomocy, który wspomagał będzie nowych graczy.
- Zaimplementowany zostanie rozbudowany system umiejętności (skills), których jak zapewniają autorzy będą setki. Zrezygnowano z tzw. poziomów (levels), rozwój postaci przypominał będzie więc ten znany z Ultimy Online. Nie wiadomo obecnie czy istnieć będzie górne ograniczenie danej umiejętności czyli tzw. „cap”, decyzja o tym zapadnie nieco później.
- Magia – jej oczywiście nie zabraknie, na dodatek twórcy AoA obiecują całkowicie nowe podejście do tematu, którego z oczywistych powodów nie chcą jeszcze zdradzać :-) Wiadomo jednak, iż będzie można na przykład tworzyć własne czary i nadawać im nazwy.
- Walcząc wręcz gracz w zależności od swoich umiejętności i zdolności (skills & abilities) będzie miał możliwość zadania określonych ciosów. Pojedyncze ciosy będzie można grupować w tzw. combosy.
- Oczywiście gracze będą mogli łączyć się w grupy (max. ilość graczy w grupie nie została jeszcze ustalona), dodatkowo już same zespoły będą mogły tworzyć pewnego rodzaju powiązania pomiędzy sobą i w ten sposób otrzymywać określone korzyści, np. wspólnie zabijając potwory, wykonując zadania lub misje.
- Oprócz tymczasowych teamów gracze będą mogli łączyć się w gildie.
- Dostępna będzie możliwość walki PvP jednakże z pewnymi ograniczeniami, zabicie innego gracza wiązać się będzie również z pewnymi efektami ubocznymi. Nie będą istnieć „strefy bezpieczne”.
- W przypadku śmierci gracza jego rzeczy ze zwłok mogą być zabrane przez innych. Będą jednak istnieć pewne sposoby pozwalające zapobiec rozkradzeniu naszego dobytku.
- Posiadane przedmioty (zdobyte w walce, własnoręcznie wytworzone, itp.) będzie można sprzedać w sklepie lub innym graczom, wystawić na aukcję, itp. Będzie można również wynająć NPC (middleman) i powierzyć mu sprzedaż naszych dóbr.
- Dostępne będą banki, zamykane skrzynie, itp. w których przechowywać można będzie posiadany sprzęt. Jeżeli natomiast będziemy chcieli mieć go zawsze przy sobie, wystarczy kupić wózek lub wynająć karawanę.
- Jak w każdej grze RPG także i w AoA dostępnych będzie wiele różnorodnych zadań do wykonania: statyczne i dynamicznie zmieniające się w czasie, generowane przez innych graczy, itp.
- Możliwe będzie budowanie własnych domostw, a nawet całych miast, o ile oczywiście znajdzie się do tego odpowiednia ilość chętnych.
- Świat dostępny w AoA będzie jak zapewniają autorzy ogromny. Odpowiednio duże odległości pomiędzy poszczególnymi obszarami mają zagwarantować między innymi miejsce do powstania nowych zarządzanych przez graczy miast, odpowiednie warunki do handlu pomiędzy osadami, itp.
- Ze względu na rozmiar świata gry, efekt „zonowania” będzie nieunikniony, twórcy gry postarają się jednak w miarę możliwości zminimalizować jego uboczne skutki.
- Wszystkie elementy zostaną połączone w jedną, spójną całość za pomocą fabuły. Szczegóły na jej temat znajdziecie na oficjalnej stronie poświęconej grze.