Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 marca 2013, 10:15

autor: Łukasz Szliselman

Age of Wonders III na pierwszym filmie z rozgrywki

Po raz pierwszy mamy okazję zobaczyć, jak wygląda rozgrywka w Age of Wonders III. Najnowszy film z gry pokazuje m.in. rolę przywódcy naszego imperium oraz sposób toczenia turowych bitew.

Studio Triumph Software otrzymało pokaźne wsparcie finansowe od zagorzałego fana serii – Markusa „Notcha” Perssona, znanego światu przede wszystkim jako ojciec Minecrafta. Mówi się, że Notch przekazał twórcom Age of Wonders III około 100 tysięcy dolarów, oni sami jednak nie zdradzają konkretnej sumy.

Podczas odbywającego się w tym tygodniu zjazdu producentów gier wideo – Game Developers Conference – studio Triumph Software po raz pierwszy zaprezentowało fragment rozgrywki z Age of Wonders III. Materiał ukazuje kilka tur rozegranych na mapie świata oraz bitwę. Podczas demonstracji możemy poznać teokrata – jedną z klas przywódczych (prócz lidera, nasze armie poprowadzą inni bohaterowie). Za pomocą różnorodnych zaklęć potrafi on zainspirować swoje oddziały do jeszcze zacieklejszej walki, a nawet przeciągnąć wrogów na swoją stronę. Na filmie Avulas z rodu wysokich elfów i próbka jego umiejętności.

Zastąpienie tradycyjnych klas postaciami-przywódcami jest wynikiem inspiracji inną grą holenderskiej ekipy – Overlord – której bohater miał pod swoimi rozkazami mini-armię minionów. Twórcy chcieli, aby w Age of Wonders III graczom towarzyszyło podobne uczucie sprawowania osobistej władzy nad swoim imperium.

Jak już wspomnieliśmy, co również ukazuje powyższy film, rozgrywka dzieli się na dwie fazy: budowania i potyczki. W tej pierwszej wydajemy globalne rozkazy naszemu imperium i przesuwamy jednostki na mapie, a w drugim toczymy bitwy a la Heroes of Might & Magic. Poniżej znajdziecie kilka nowych screenów z gry:

Zły smok i jego armia nieumarłych

Cmentarzysko smoków

Leśna zasadzka

Efekt zaklęcia oczyszczenia terenu

Księga zaklęć teokrata

Age of Wonders III przygotowywane jest z myślą o komputerach PC i Mac oraz tabletach. Gra będzie rozprowadzana drogą dystrybucji cyfrowej, m.in. za pośrednictwem Steam i Good Old Games. Tytuł ma się ukazać jesienią tego roku, ale ponieważ studio Triumph wydaje go na własną rękę, możliwe, że zdecyduje się przesunąć premierę na bardziej korzystny okres dla niezależnych produkcji – początek 2014 roku. O takiej ewentualności twórcy wspomnieli w rozmowie z serwisem Eurogamer.