autor: Maciej Myrcha
Age of Conan i możliwość rozwoju w trybie offline
Mimo tkwiącego w niej potencjału, produkcja MMO autorstwa studia Funcom, Age of Conan: Hyborian Adventures, jakoś nie może przekonać do siebie miłośników tego typu gier. Twórcy duże nadzieje na przyciągnięcie fanów pokładają w zaprezentowanym w grudniu zeszłego roku dodatku o podtytule Rise of the Godslayer, który pojawi się także na tegorocznej konferencji GDC w San Francisco.
Mimo tkwiącego w niej potencjału, produkcja MMO autorstwa studia Funcom, Age of Conan: Hyborian Adventures, jakoś nie może przekonać do siebie miłośników tego typu gier. Twórcy duże nadzieje na przyciągnięcie fanów pokładają w zaprezentowanym w grudniu zeszłego roku dodatku o podtytule Rise of the Godslayer, który pojawi się także na tegorocznej konferencji GDC w San Francisco, a tymczasem pewne niespodzianki przyniesie także update gry oznaczony numerem 1.07.
Pomniejsze zmiany to dodanie większej ilości opcji podróżowania, dzięki czemu ich czas ma ulec znaczącemu skróceniu, a gracze dzięki temu będą mogli skupić się na walce niż na monotonnym przemierzaniu dużych przestrzeni. Pojawią się też bohaterowie niezależni oferujący transport w rozmaite miejsca, a także przedmioty pozwalające na powrót do centralnego miejsca danej lokacji. Największą jednak zmianą będzie możliwość zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia offline, czyli po prostu całkowicie bez grania.
Craig Morrison, dyrektor odpowiedzialny za grę, wyjaśnił w specjalnym liście, iż funkcjonalność ta nie ma na celu sztucznego i szybkiego „dopakowania” postaci (według jego słów potrzeba około 9 miesięcy aby zdobyć maksymalny poziom doświadczenia tą metodą), lecz jedynie ułatwienie życia graczom, którzy chcieliby wypróbować inne klasy i postaci w ramach swojego konta, a nie bardzo mają na to czas, bo rozwój jednego bohatera absorbuje cały ich wolny czas. Oczywiście ułatwienie to dotyczy wyłącznie subskrybentów Age of Conan i jest opcjonalne.
Trzeba przyznać iż jest to rozwiązanie dość ciekawe – nawet gdy nie przemierzamy świata gry, na naszym koncie gromadzone są punkty doświadczenia i poziomy doświadczenia, które następnie możemy przydzielić nowo tworzonej postaci z innej klasy. Z pewnością ułatwi to nieco życie, a jednocześnie będzie na tyle zbalansowane aby Hyboria nie zaludniła się nagle wysokopostaciowymi graczami.