autor: Marek Grochowski
Activision podpisało umową z firmą Audiokinetic
Rzadko kiedy zastanawiamy się nad tym, jak ważną rolę w odbiorze gier pełni oferowana przez nie oprawa dźwiękowa. Jednocześnie jednak zdajemy sobie sprawę, że muzyka i wszelkie inne odgłosy dobiegające z głośników są w elektronicznej rozrywce niezwykle istotne. Z podobnego założenia wychodzi koncern Activision, który podpisał ostatnio umowę z firmą Audiokinetic, kupując od niej prawa do korzystani
Rzadko kiedy zastanawiamy się nad tym, jak ważną rolę w odbiorze gier pełni oferowana przez nie oprawa dźwiękowa. Jednocześnie jednak zdajemy sobie sprawę, że muzyka i wszelkie inne odgłosy dobiegające z głośników są w elektronicznej rozrywce niezwykle istotne. Z podobnego założenia wychodzi koncern Activision, który podpisał ostatnio umowę z firmą Audiokinetic, kupując od niej prawa do korzystania z narzędzia WaveWorks Interactive Sound Engine (w skrócie: Wwise).
Oprogramowanie to posłuży amerykańskiemu gigantowi do tworzenia złożonych środowisk dźwiękowych o bardzo wysokiej jakości i wzbogacania nimi projektów na platformy nowej generacji. Na razie nie wiadomo jeszcze, które z tytułów zostaną wyposażone w muzyczną technologię jako pierwsze. Łatwo jednak przewidzieć, że skoro Activision zdecydowało się już na inwestycję w Wwise, będzie chciało zastosować narzędzie w większości swoich marek (np. Guitar Hero).
Warto dodać, że program opracowany przez specjalistów z zespołu Audiokinetic został doceniony także przez innych wydawców gier komputerowych. Wykorzystano go m.in. przy projektowaniu FPS-a Shadowrun, będącego wynikiem współpracy pomiędzy firmą Microsoft i nieistniejącą już spółką FASA Studio.