Activision Blizzard dla odmiany robi coś dobrego, pomoże deweloperom
Activision Blizzard uruchomiło program, który pomoże deweloperom w rozwoju ich kariery. Level Up U umożliwi im zdobycie cennych umiejętności i dołączenie do firmy.
- Activision Blizzard uruchomiło program Level Up U.
- Ma on wspomóc deweloperów w dalszym rozwoju ich kariery w branży gier.
- Program został sfinansowany ze środków z Funduszu różnorodności, zebranych przez firmę.
Activision Blizzard znów znalazło się w świetle reflektorów. Na szczęście tym razem firma wzbudziła zainteresowanie z dobrych powodów. Przedsiębiorstwo uruchomiło bowiem specjalny program, który pomoże niezależnym deweloperom w rozwoju ich kariery.
Activision Blizzard oferuje wsparcie
Program zorganizowany przez firmę nosi nazwę Level Up U. Jest to pierwsze duże przedsięwzięcie sfinansowane przy użyciu Funduszu różnorodności (dysponującego kwotą 250 milionów dolarów), który był swoistą odpowiedzią firmy na falę oskarżeń w związku z mobbingiem i dyskryminacją.
Inicjatywa ma na celu wsparcie specjalistów spoza branży oraz doświadczonych specjalistów mających z nią styczność w dalszym rozwoju kariery. Docelowo mają stać się oni pełnoprawnymi deweloperami, którzy zasilą szeregi Activision Blizzard.
Osoby, które zostaną przyjęte do programu, mogą liczyć na 12-tygodniowy cykl szkoleń zdalnych oraz stacjonarnych. W tym okresie wszyscy kandydaci (pierwsza grupa obejmuje 104 osoby) zostaną zatrudnieni na pełny etat przez firmę.
Po ukończeniu programu deweloperzy mogą liczyć na dalsze wsparcie przydzielonych im „mentorów”, którzy pomogą w dopasowaniu ich umiejętności do konkretnych stanowisk w Activision Blizzard.
Za stworzenie całego cyklu szkoleń odpowiada Tad Leckman. Jest on doświadczonym specjalistą, który projektował już podobne programy w takich firmach, jak Lucasfilm Animation, Riot Games, Industrial Light and Magic oraz, co ciekawe, w Blizzard Entertainment należącym do Activision.
Jak wygląda kwestia różnorodności?
A jak właściwie ma się Level Up U do różnorodności, która miała być ściśle powiązana z funduszem? Na szczęście na razie oba elementy są rzeczywiście powiązane. 40% kandydatów, którzy zgłosili się do programu, to osoby należące do grup etnicznych dysponujących minimalną reprezentacją w branży. 45% wszystkich chętnych to zaś kobiety oraz osoby niebinarne.
Pozostaje więc mieć nadzieję, że program spełni swoją rolę, a wszyscy kandydaci znajdą zatrudnienie w firmie, które będzie wolne od problemów, jakie najbardziej kojarzą się z Activision Blizzard.