autor: Maciej Myrcha
Act of War: Direct Action w hollywoodzkiej oprawie
Nie od dzisiaj wiadomo, iż kino i film, zwane również X muzą, oraz przemysł rozrywki komputerowej, coraz bardziej zacieśniają braterskie więzy. Powstają gry zainspirowane filmami oraz kinowe wersje gier, również promocja dzieł filmowych często posiłkuje się grami komputerowymi (vide news o Jasonie Bournie). Tym razem z dobrodziejstw Hollywood skorzystała Act of War.
Nie od dzisiaj wiadomo, iż kino i film, zwane również X muzą, oraz przemysł rozrywki komputerowej, coraz bardziej zacieśniają braterskie więzy. Powstają gry zainspirowane filmami oraz kinowe wersje gier, również promocja dzieł filmowych często posiłkuje się grami komputerowymi (vide news o Jasonie Bournie). Tym razem z dobrodziejstw Hollywood skorzystała Act of War.
W tym celu firma Atari podpisała stosowną umowę z grupą Nimrod, której umiejętności i kunszt mogliśmy usłyszeć na ścieżce dźwiękowej Driv3r. Oprócz znakomitej oprawy muzycznej stworzonej przez Nimrod, w Act of War: Direct Action zobaczymy również przerywniki filmowe, profesjonalnie przygotowane przez hollywoodzką firmę Beyond FX. W scenkach tych brali udział prawdziwi aktorzy a całość sfilmowano na prawdziwych planach zdjęciowych przy wykorzystaniu dużej ilości realistycznych eksplozji.
Wracając do grupy Nimrod, trzeba przyznać, iż mamy do czynienia z prawdziwymi fachowcami w swoim zawodzie. Nimrod jest jedną z najlepszych firm w branży komputerowej i muzycznej zajmujących się efektami audio i tworzeniem ścieżek dźwiękowych. W przeciągu 5 lat firma dorobiła się znakomitej grupy kompozytorów, 3 studiów nagrań oraz Nimrod Studio Orchestra, której członkowie brali udział w nagrywaniu muzyki do takich filmów jak Gwiezdne Wojny, Władca Pierścieni, Harry Potter czy Troja.
Beyond FX natomiast tworzy wysokiej jakości obrazy dla bardzo szerokiej gamy odbiorców - zajmują się fazą postprodukcyjną filmów, reklam, teledysków oraz oczywiście gier. Poniżej kilka screenów z planu zdjęciowego.