autor: Michał Kułakowski
AC: Valhalla z nowym systemem ekwipunku i inne informacje o grze
Za sprawą brytyjskiego czasopisma PlayStation Official Magazine poznaliśmy porcję nowych szczegółów związanych z rozgrywką i fabułą Assassin's Creed: Valhalla. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak będzie wyglądać nowy system ekwipunku oraz struktura questów.
Od czasu zapowiedzi Assassin's Creed: Valhalla minął prawie miesiąc. Tytuł pozostaje jednak ciągle na ustach wielu graczy, bowiem to jedna z niewielu dużych produkcji, o których wiemy, że trafi również na konsole nowej generacji. Ubisoft podgrzewa atmosferę oczekiwania, zapowiadając spore zmiany w formule serii oraz gwarantując jej fanom, że odrobiło lekcje wyciągnięte po premierach Assassin's Creed: Origins i Assassin's Creed: Odyssey. W najnowszej edycji brytyjskiego czasopisma PlayStation Official Magazine, Darby McDevitt, który jest jednym z reżyserów gry, zdradził kolejne związane z nią szczegóły.
Eksploracja i rozgrywka
W trakcie eksploracji Anglii gracze natkną się na rzymskie ruiny zasiedlone przez Saksonów, którzy w ich obrębie postawili chaty oraz inne budynki gospodarskie i wojskowe. Trzy duże miasta w grze to Londyn, Winchester oraz Jorvik (dawna nazwa brytyjskiego Yorku). Dodatkowo spore zabudowania, w których skorzystamy z umiejętności parkourowych głównego bohatera, stanowić będą też saksońskie pałace/twierdze. Przemierzając prowincję spotkamy z kolei ukryte celtyckie plemiona czczące pogańskie bóstwa. W jednej z misji poznać mamy nawet tajemnicę budowniczych Stonehenge.
Kiedy Eivor, a więc główny bohater/-ka Assassin's Creed: Valhalla, osiedli się w Anglii wraz z klanem, gracze będą mogli wybrać jedną z dwóch dróg: eksploracji i ekspansji. Mogą oni skupić się przede wszystkim na organizowaniu rajdów i najazdów lub na budowie sojuszy, które pomogą w powolnym przejmowaniu kontroli nad krajem. Miejsca, które możemy zaatakować lub nawiązać z nimi relacje handlowe, znajdujemy korzystając z funkcji „skanowania” na mapie świata.
Załoga naszej łodzi składać będzie się w całości z osób o unikalnych imionach oraz osobowościach. Co niezwykle istotne, wszystko wskazuje na to, że znany z poprzednich części system lootboksów najprawdopodobniej nie będzie obecny w grze. Najsilniejsze pancerze i broń w grze mamy zdobyć kupując je za zdobyte złoto lub wykonując misje. Każdy element ekwipunku ma być też teraz jedyny w swoim rodzaju. Oznacza to koniec przedmiotów z losowo generowanymi statystykami. Jeżeli do gustu przypadnie nam np. jakiś konkretny topór, możemy teoretycznie używać go przez całą grę korzystając z rozbudowanego systemu ulepszeń. Twórcy zapewniają też, że priorytetem pozostaje dla nich fabuła, co oznacza mniej grindu, bardziej otwartą mapę i brak wysokopoziomowych przeciwników ograniczających podróże.
Fabuła i misje
Assassin's Creed: Valhalla będzie spoiwem fabularnym łączącym wiele poprzednich odsłon serii, które da nam szerszy obraz tego, jak ukształtowały się frakcje Templariuszy i Asasynów. Na nowe informacje o historii uniwersum cyklu oraz odniesienia do Origins i Odyssey natkniemy się w wielu i czasami kompletnie niespodziewanych miejscach.
Fabularna konstrukcja gry jest przyrównywana przez deweloperów do płatków kwiatu. Oznacza to, że składać będzie się na nią wiele osobnych i unikalnych przygód, których ukończenie zajmie nam do kilku godzin. Niektóre poboczne questy będą bardzo rozbudowane i mają posiadać klasyczną pięcioaktową budowę. Podczas nich gracze mają dobrze poznać i polubić ich bohaterów. Po dotarciu do ostatniego rozdziału zadania związane z nim postacie pozostaną w świecie gry, a niektóre z nich zaprosimy nawet do naszej drużyny lub osady. Jednym z kluczowych antagonistów będzie król Alfred Wielki, którego mogliśmy zobaczyć w debiutanckim zwiastunie produkcji. Podczas kampanii będziemy świadkami jego powolnego osobistego rozwoju jako monarchy.
Przypomnijmy, że Assassin's Creed: Valhalla zmierza na pecety, konsole Xbox One, Xbox Series X, PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz do streamingowej usługi Google Stadia. Gra ukaże się pod koniec tego roku. Warto wspomnieć, że produkcja będzie częścią programu Smart Delivery. Dzięki temu osoby, które kupią grę na XONE, otrzymają za darmo wydanie na XSX.