Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2023, 20:40

AC: Mirage zawdzięczamy graczom, których wymęczyła Valhalla

Relatywnie niewielki rozmiar Assassin’s Creed: Mirage częściowo ma być zasługą fanów, którzy narzekali na rozdmuchaną skalę ostatnich odsłon serii, z AC: Valhallą na czele.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Nie od dziś wiemy, że Assassin’s Creed: Mirage – który ma się ponoć ukazać w pierwszej połowie 2023 roku – będzie znacznie mniejszą grą niż AC: Valhalla, AC: Odyssey czy nawet AC: Origins. Zarówno skalą, jak i miejscem akcji nadchodząca produkcja Ubisoftu ma nawiązywać do „jedynki”.

Co ciekawe, decyzja o stworzeniu dużo skromniejszego projektu miała zapaść – przynajmniej w pewnym stopniu – dzięki narzekaniom fanów serii na rozmiar ostatnich odsłon. Wyjawił to Stephane Boudon – reżyser kreatywny wielu gier Ubisoftu, w tym Assassin’s Creed: Valhalli i właśnie Assassin’s Creed: Mirage – w wywiadzie udzielonym serwisowi GamesRadar+.

W wypowiedziach naszych fanów zaczęliśmy dostrzegać pragnienie opowieści bardziej bazującej na postaciach [niż ukazaniu realiów quasi-historycznych – dop. red.], opartej na filarach pierwszych odsłon serii Assassin’s Creed, które charakteryzowały się znacznie mniejszą skalą. Odpowiadało to nam jako twórcom i taki właśnie był początek tego projektu.

Jednocześnie Assassin’s Creed: Mirage ma być czymś więcej niż „listem miłosnym” do fanów. W końcu przez blisko szesnaście lat istnienia seria znacząco się rozwinęła, podczas gdy „jedynka” przypominała raczej prototyp – udowodniła to już wydana dwa lata po niej „dwójka”, lepsza od pierwowzoru w zasadzie pod każdym względem.

Jako przykład pozytywnej zmiany Boudon wskazał wtapianie się protagonisty w tłum. W pierwszych odsłonach serii dało się ukryć jedynie w charakterystycznie ustawionych kilkuosobowych grupach, co – jak (słusznie) stwierdził deweloper – było dość sztuczne. AC: Mirage ma korzystać z mechaniki nieco przypominającej tę z AC: Unity, która zakłada, że wystarczy troje przechodniów obok siebie, by utrudnić strażnikom wykrycie bohatera. Boudon powiedział, że korzystanie z tego rozwiązania „jest bardziej wymagające i skomplikowane, ale również wciągające”.

Assassin’s Creed: Mirage zmierza na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej