Abandon Ship - nadpływa gra o żaglowcach z otwartym światem i taktycznymi bitwami
Zespół Fireblade ujawnił projekt Abandon Ship. Będzie to gra opowiadająca o wyprawach morskich żaglowców, która zaoferuje eksplorację wzorowaną na Sunless Sea i system bitewny przypominający FTL: Faster Than Light.
Brytyjskie studio Fireblade zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazała się nim traktująca o wyprawach morskich gra Abandon Ship. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety i ma się ukazać w przyszłym roku. Autorzy nie kryją swoich źródeł inspiracji i twierdzą, że chcą połączyć eksplorację w stylu Sunless Sea z taktycznymi bitwami wzorowanymi na FTL: Faster Than Light.
Akcja gry toczyć się będzie w krainie fantasy wzorowanej na tzw. Wieku żagli, czyli okresie historycznym trwającym od XVI do połowy XIX wieku, podczas którego marynarki handlowe i floty wojenne składały się w większości z żaglowców. Świat będzie generowany losowo, więc za każdym razem czekają nas nowe przygody.
W Abandon Ship wcielimy się w kapitana potężnego żaglowca i podczas zabawy będzie on powoli gromadził punkty doświadczenia, co pozwoli stopniowo ulepszać jego umiejętności. Nie zabraknie także systemu rozwoju dla załogi oraz samego statku. Jednocześnie zatonięcie jednostki nie zakończy gry. Kapitan będzie mógł ocaleć np. w szalupie ratunkowej lub dotrzeć do bezludnej wyspy. Nasze przygody dobiegną końca dopiero w momencie śmierci kapitana, która będzie ostateczna i wymusi rozpoczęcie rozgrywki od nowa.
Świat gry ma mieć otwartą strukturę i sami zdecydujemy, których misji się podjąć i jak rozwinąć naszą karierę. Nie zabraknie także różnorodnych zdarzeń losowych. Jednocześnie pojawi się również główny wątek fabularny, w ramach którego spróbujemy pokrzyżować plany tajemniczego kultu chcącego doprowadzić do apokalipsy. Wiele z misji będzie miało duże konsekwencje dla reszty kampanii, zmieniając układ sił w krainie, jej aspekty geograficzne oraz tworząc nowych wrogów lub przyjaciół.
Autorzy obiecują, że Abandon Ship zaoferuje rozbudowany system taktyczny, który rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym. Wymagać on ma stosowania różnorodnych manewrów oraz sprawnego zarządzania załogą.
Ciekawie zapowiada się oprawa graficzna. Autorzy celują w styl przypominający obrazy olejne, a głównym źródłem inspiracji są dzieła takich malarzy jak William Turner, Iwan Ajwazowski, Willem Velde, James Wilson Carmichael oraz Ebenezer Colls