autor: Szymon Liebert
7 milionów użytkowników PlayStation 3 odwiedziło Home
Peter Edward z Sony Computer Entertainment Europe przedstawił kilka liczb dotyczących projektu Home, który został uruchomiony w ubiegłym roku dla posiadaczy PlayStation 3. Okazuje się, że od premiery wersji beta wirtualny świat odwiedziło już 7 milionów użytkowników, z czego 3 miliony tylko z samej Europy. Europejczycy ściągnęli 6 milionów dostępnych i przeważnie płatnych przedmiotów.
Peter Edward z Sony Computer Entertainment Europe przedstawił kilka liczb dotyczących projektu Home, który został uruchomiony w ubiegłym roku dla posiadaczy PlayStation 3. Okazuje się, że od premiery wersji beta wirtualny świat odwiedziło już 7 milionów użytkowników, z czego 3 miliony tylko z samej Europy. Europejczycy ściągnęli 6 milionów dostępnych i przeważnie płatnych przedmiotów.
Niestety trudno jest na razie określić liczbę globalnych ściągnięć i zakupów dokonywanych w Home. Wiemy natomiast, że jednorazowa przygoda z tym cyfrowym światem trwa średnio około 56 minut. Kogo spotkamy w Home? Przede wszystkim mężczyzn w wieku 18-35 lat, którzy stanowią aż 80% wirtualnej populacji. Aktywność użytkowników jest niezła – chętnie biorą oni udział w przygotowanych zabawach.
Przykładowo samolotem w strefie Red Bulla polatało nieco ponad 873 tysięcy graczy w 5 miesięcy, co złożyło się na 575 tysięcy godzin zabawy. Minigierka polega w skrócie na przelatywaniu samolotem przez bramki na czas. Na terenie lokacji pojawia się także tablica z najlepszymi wynikami. Obszar producenta napojów odwiedzono 2,5 miliona razy i średnio użytkownicy przebywali w nim 39 minut.
Podczas promocji Watchmena ponad 812 tysięcy razy obejrzano unikalny wywiad z reżyserem filmu (Zack Snyder), dostępny oczywiście w wirtualnym kinie. Strefa poświęcona temu obrazowi została odwiedzona 3,2 miliona razy, a przedmioty z nim związane (stroje superbohaterów) ściągnięto 1,65 miliona razy. Podobne zainteresowanie wygenerowała kampania reklamowa nowego Star Treka.
Peter Edward powiedział, że Home reprezentuje społeczność PlayStation i jest miejscem, w którym firmy mogą porozumieć się z fanami. Także za pośrednictwem płatnych przedmiotów. Jak przekonuje Edward, nie chodzi tylko o pieniądze i obroty, ale długoterminowość. Home to początek sieciowej wersji PlayStation 3 i w przyszłości możemy spodziewać się jeszcze większego wsparcia dla tej platformy.
W założeniu wirtualny świat będzie swoistym miejscem spotkań graczy. Bezpośrednio z poziomu Home uruchomimy wiele różnych gier (np. sieciowych), założymy drużyny, wybierzemy mapy i taktyki. Pomysł ma stać się kluczowym elementem konsoli. Rzeczywiście brzmi to nieźle, ale na razie jest jeszcze nierealne. Warto dodać, że niedawno w Home pojawiła się lokacja The Hub, związana z tajemniczą grą Xi.