autor: Maciej Śliwiński
6 nowych map dodanych do Quake Live; koniec akcji id Software
Zakończyła się akcja „6 map w 6 tygodni” organizowana przez id Software. W ciągu poprzednich tygodni gracze otrzymali sześć nowych plansz do najnowszego dzieła tej firmy, gry Quake Live. Ostatnią z dodanych aren jest przeznaczona raczej do zespołowej rozgrywki plansza Quarantine.
Zakończyła się akcja „6 map w 6 tygodni” organizowana przez id Software. W ciągu poprzednich tygodni gracze otrzymali sześć nowych plansz do najnowszego dzieła tej firmy, gry Quake Live. Ostatnią z dodanych aren jest przeznaczona raczej do zespołowej rozgrywki plansza Quarantine.
Kiedy kilka miesięcy temu beta Quake Live została udostępniona wszystkim użytkownikom, gra zawierała kilkadziesiąt map, jednak tylko pięć z nich było przygotowanych od zera i stanowiło nowość dla doświadczonych graczy Quake 3 Arena. Pozostałe były wiernymi kopiami znanych aren, gdzie jedyne zmiany polegały na nieco innym ulokowaniu przedmiotów lub drobnej kosmetyce samej mapy. Kilka tygodni temu id Software zapowiedziało kolejnych sześć plansz, które były dodawane do Quake Live w cotygodniowym cyklu. Wszyscy ci, którzy dziś zalogują się do gry, otrzymają ostatnią z nich – Quarantine.
Dodana w ostatniej aktualizacji z serii „6 map w 6 tygodni” plansza jest przede wszystkim przeznaczona do zespołowej rozgrywki w trybie Clan Arena. Jak jednak zaznaczają jej twórcy, równie dobrze można bawić się na niej w pozostałych zespołowych trybach gry: Team DeathMatch oraz Free For All, a nawet rozgrywać na niej duelowe pojedynki. Razem z tym uaktualnieniem wprowadzono również drobne zmiany na czterech innych mapach, starając się głównie poprawić ich zbalansowanie.
W ciągu ostatnich sześciu tygodni otrzymaliśmy od id Softwar e kilka ciekawych aren. Pierwszą z nich była mapa Hidden Fortress, podobnie jak Quarantine, przeznaczona głównie do rozgrywki zespołowej, która optymalnie powinna pomieścić od sześciu do dziesięciu graczy. Razem z tą pierwszą aktualizacją poprawiono również kilka innych detali w grze, między innymi rozgrywkę offline z botami oraz tryb treningu. Kolejne trzy opublikowane mapy były ukłonem ze strony id Software w stronę fanów biegania za szmatą, czyli trybu Capture The Flag. Sibieria, duża, kilkupoziomowa mapa oraz Courtyard Conundrum i Bloodlust CTF spotkały się z dość ciepłym przyjęciem graczy. Jednak największą niespodziankę John Carmack sprawił wszystkim zawodnikom Quake Live w czwartym tygodniu promocyjnej akcji.
Dodano wtedy jedną z najbardziej znanych i zarazem kultowych map z Quake 3: Arena – Blood Run. W oryginalne, arena została przygotowana w 2000 roku przez jednego z graczy - Stena 'ztn' Uusvali. Szybko stała się jedną z najbardziej popularnych i najczęściej granych map przeznaczonych do rozgrywki 1v1. Id Software zaproponowało więc twórcy mapy współpracę, a minimalnie zmodyfikowany Blood Run, wśród graczy zwany po prostu „ztn”, trafił do Quake Live w pierwszym tygodniu czerwca. Co ciekawe, gracze bardzo szybko odkryli, że jest to praktycznie ta sama mapa, nie ingerowano nawet w błędy znane na niej od 2000 roku.
Zakończona dziś akcja to z pewnością nie koniec atrakcji, które przewidziało id Software, dbając o rozwój swojego projektu. Marty Stratton, jeden z szefów tej firmy, zapowiedział, że do końca zmierzają prace nad wersjami Quake Live na inne systemy operacyjne. Niedługo powinna zostać również rozszerzona oferta prywatnych serwerów gry. Obecnie są one praktycznie tylko w posiadaniu organizacji ligowych.