autor: Marcin Skierski
50 mln konsol PlayStation 3 oraz 8 mln sztuk PlayStation Move w sklepach
Firma Sony pochwaliła się popularnością konsoli PlayStation 3 oraz dedykowanego jej kontrolera ruchowego Move. Przy okazji podano kilka innych, nie mniej ciekawych liczb związanych z marką PlayStation.
Firma Sony pochwaliła się popularnością konsoli PlayStation 3 oraz dedykowanego jej kontrolera ruchowego Move. Przy okazji podano kilka innych, nie mniej ciekawych liczb związanych z marką PlayStation.
Okazuje się, że do 29 marca rozesłano do sklepów 50 milionów sztuk PlayStation 3. Na osiągnięcie tego wyniku musieliśmy czekać ponad cztery lata od japońskiej premiery stacjonarnej platformy. Z kolei wydany we wrześniu ubiegłego roku PlayStation Move przez kilka miesięcy trafił na półki w liczbie ponad 8 milionów egzemplarzy. Oczywiście nie oznacza to, że tyle samo konsol i kontrolerów znalazło się w rękach graczy.
Liczby te prezentują się bliźniaczo podobnie do tych ujawnionych przez Microsoft w styczniu. Dowiedzieliśmy się wtedy, że w sklepach wylądowało 50 milionów Xboksów 360. Tym samym PlayStation 3 jest już bardzo blisko Xboksa 360, choć ten jest dostępny na rynku rok dłużej od konkurencji.
Microsoft lepiej radzi sobie na polu kontrolerów ruchowych, choć tutaj delikatną przewagę czasową miało Sony. Debiutujący w listopadzie Kinect osiągnął pułap 8 milionów w ciągu dwóch miesięcy. Tymczasem PlayStation Move potrzebował na to zdecydowanie więcej czasu.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że PlayStation Network ma już 75 milionów zarejestrowanych użytkowników (stan na 20 marca 2011). Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że wiele osób zakłada kilka kont na jednej konsoli – rzeczywista liczba unikalnych graczy podłączonych do sieci jest zapewne mniejsza.
Sony chwali się także, że do końca ubiegłego roku na rynku znalazło się 2128 gier przygotowanych z myślą o PlayStation 3. Ich łączny nakład przekroczył 480 milionów egzemplarzy. Spośród nich, 155 tytułów obsługuje PlayStation Move (stan na 24 marca 2011), a w 89 pozycji można zagrać przy wykorzystaniu technologii stereoskopowego 3D (stan na 1 kwietnia 2011).