autor: Marek Grochowski
400 tys. sztuk Wii na starcie w Japonii
Ubiegłotygodniowe zamieszanie w związku z premierą konsoli PLAYSTATION 3 nie pozostawiło cienia wątpliwości, że aby odnieść komercyjny sukces, należy zaopatrzyć sklepy w odpowiednią ilość sprzętu do grania. Niemal 90 tys. egzemplarzy PS3, jakie zdążyło wyprodukować Sony, nie wystarczyło, by zaspokoić apetyty Japończyków (tudzież sprytnych Chińczyków).
Ubiegłotygodniowe zamieszanie w związku z premierą konsoli PLAYSTATION 3 nie pozostawiło cienia wątpliwości, że aby odnieść komercyjny sukces, należy zaopatrzyć sklepy w odpowiednią ilość sprzętu do grania. Niemal 90 tys. egzemplarzy PS3, jakie zdążyło wyprodukować Sony, nie wystarczyło, by zaspokoić apetyty Japończyków (tudzież sprytnych Chińczyków).
Konkurencyjne Nintendo nie zamierza popełnić podobnego błędu, toteż już wkrótce wyśle do dystrybutorów aż 400 tys. sztuk swojego najnowszego dziecka, Wii. Właśnie tyle konsol wielkiego „N” powinno pojawić się w Kraju Kwitnącej Wiśni drugiego grudnia. Specjaliści są zgodni co do tego, że „rewolucyjny” next-gen znajdzie równie wielu entuzjastów, co PS3 i w dniu swojego rynkowego debiutu rozejdzie się jak świeże bułeczki.
Sukces w Japonii dodałby skrzydeł Nintendo, które do końca bieżącego roku zamierza zrealizować swój najważniejszy cel. Zadaniem tym jest sprzedanie aż 4 mln Wii na całym świecie. Wykonywanie misji zacznie się już w niedzielę, kiedy to nadchodzącą konsolę przetestują Amerykanie. Do Europy produkt trafi 8.12.2006.