autor: Daniel Sodkiewicz
3Drealms na zakupach
Developerzy z 3DRealms tworzą grę Duke Nukem Forever już, bagatela, 7 lat. Wczoraj wieczorem podpisali umowę z firmą Meqon, na mocy której kupili engine o nazwie Meqon Game Dynamics SDK. A wszystko to na potrzeby Księcia Duke’a.
Developerzy z 3DRealms tworzą grę Duke Nukem Forever już, bagatela, 7 lat. Wczoraj wieczorem podpisali umowę z firmą Meqon, na mocy której kupili engine o nazwie Meqon Game Dynamics SDK. A wszystko to na potrzeby Księcia Duke’a.
Przedsiębiorstwo „Meqon”, jak samo o sobie mówi, słynie z tworzenia łatwych w użyciu i bardzo elastycznych silników, w których sprawą priorytetową jest kompromis pomiędzy grafiką a szybkością działania programu. To właśnie te atuty engine Meqon Game Dynamics SDK wpłynęły na decyzję 3DRealms, które tłumaczy swój wybór tak: „Ocenialiśmy kilka silników i Meqon okazał się naprawdę szybki, posiadał przejrzysty interfejs i zintegrujemy go z naszą grą bardzo szybko ”.
Meqon Game Dynamics SDK to silnik fizyczny odpowiadający za realistyczną symulacją ruchu: ciał wirtualnych postaci i pojazdów. Mr Broussard z 3DRealms komentuje to: „Czujemy się bardzo pewnie mając w posiadaniu silnik fizyczny trzeciej generacji, który pozwoli nam na tworzenie najlepszych technicznie gier akcji ”.
Na koniec nasuwa się jednak jedno pytanie, czy słyszał ktoś kiedyś o takim silniku fizycznym jak Meqon Game Dynamics SDK? Najwidoczniej zadebiutuje on właśnie wraz Duke Nukem Forever, choć słowo „zadebiutuje” to w tym przypadku dość niepewne określenia.