autor: Marcin Skierski
3,8 mln sztuk gry Saints Row: The Third w sklepach. THQ rezygnuje z gier dla dzieci
Firma THQ przedstawiła nową strategię biznesową, w myśl której skoncentruje się na wydawaniu sprawdzonych marek, rezygnując z produkcji przeznaczonych dla dzieci. Amerykański wydawca ujawnił także przybliżone wyniki sprzedaży gry Saints Row: The Third.
Firma THQ ujawniła przybliżone wyniki sprzedaży gry Saints Row: The Third. Dowiedzieliśmy się również, że amerykański koncern chce w najbliższej przyszłości skupić się na wydawaniu najbardziej rozpoznawalnych marek, porzucając jednocześnie produkcje tworzone przede wszystkim dla dzieci.
Do tej pory do sklepów trafiło 3,8 miliona egzemplarzy gry Saints Row: The Third. Produkcji studia Volition udało się osiągnąć ten wynik w dwa miesiące – premiera pełnej wersji miała miejsce w listopadzie ubiegłego roku. Oczywiście liczba faktycznie zakupionych sztuk w rzeczywistości jest odpowiednio mniejsza, ale wynik i tak robi wrażenie.
Jak powiedział Brian Farell (prezes firmy THQ), Saints Row: The Third jest doskonałym przykładem tytułu stworzonego według nowej strategii biznesowej mówiącej o wydawaniu wyłącznie najmocniejszych serii. Dość powiedzieć, że do końca „życia” Saints Row: The Third planuje się wprowadzenie do sklepów ok. 5-6 milionów egzemplarzy tej produkcji.
Następstwem odmienionej strategii koncernu jest rezygnacja z wydawania gier dla dzieci. Trudno powiedzieć, czy w ofercie THQ w ogóle zabraknie tego typu pozycji, ale z pewnością nie będą one odgrywały znaczącej roli. Na liście wydawniczej znajdują się obecnie takie gry, jak UFC Undisputed 3, Darksiders II, Insane, kolejne odsłony serii Saints Row oraz Warhammer 40,000, a także nowy tytuł, nad którym pracuje Patrice Désilets.
Więcej informacji na temat planów firmy THQ powinniśmy usłyszeć 2 lutego. Wtedy odbędzie się specjalna konferencja, na której podsumowany zostanie trzeci kwartał 2012 roku fiskalnego.