autor: Marcin Skierski
2.5 miliona sprzedanych egzemplarzy Kinecta
Premiery kontrolerów ruchu nowej generacji od Sony i Microsoftu były z pewnością ważnymi wydarzeniami ostatnich miesięcy tego roku. Pośrednio spowodowały one, że w większym niż dotychczas stopniu skupiono się na produkcji typowo rodzinnych tytułów. Informowano nas już o pierwszych wynikach sprzedaży nowych akcesoriów, a tymczasem poznaliśmy najnowsze dane dotyczące Kinecta.
Premiery kontrolerów ruchu nowej generacji od Sony i Microsoftu były z pewnością ważnymi wydarzeniami ostatnich miesięcy tego roku. Pośrednio spowodowały one, że w większym niż dotychczas stopniu skupiono się na produkcji typowo rodzinnych tytułów. Informowano nas już o pierwszych wynikach sprzedaży nowych akcesoriów, a tymczasem poznaliśmy najnowsze dane dotyczące Kinecta.
Firma Microsoft ogłosiła, że nowy sprzęt dedykowany konsoli Xbox 360 w ciągu 25 dni od swojego debiutu na rynku rozszedł się w liczbie 2.5 milionów egzemplarzy. Dla porządku warto przypomnieć, że urządzenie pojawiło się 4 listopada w Stanach Zjednoczonych oraz 10 dnia tego samego miesiąca w Europie.
Amerykański gigant może być zadowolony z tego osiągnięcia – 500 milionów dolarów przeznaczonych na kampanię marketingową okazuje się być dobrze zainwestowaną kwotą. Wszystko jest też na dobrej drodze ku realizacji ambitnych planów sprzedania aż 5 milionów sztuk nowego kontrolera ruchu. Jeszcze przed jego premierą spodziewano się rezultatu niższego o dwa miliony, ale duże zainteresowanie sprawiło, że gigant z Redmond podjął decyzję o zmodyfikowaniu swoich oczekiwań.
Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że Kinect w ciągu dziesięciu dni od swojego debiutu znalazł milion nabywców. Łatwo więc obliczyć, że jak do tej pory średnio sprzedaje się ok. 100 tysięcy urządzeń dziennie, więc przy takim tempie bariera 5 milionów do końca roku ma szansę zostać przebita.
Krzywa popularności Kinecta wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku większości gier, które zazwyczaj najlepszy mają tylko start, po czym popyt na nie drastycznie spada. Tutaj daje się zauważyć równo utrzymującą się ilość rozchodzących się egzemplarzy, a zbliżająca się Gwiazdka może tylko pomóc w stabilizacji tego trendu.
Ostra rywalizacja o zagarnięcie jak największej części świątecznego tortu wciąż trwa. Powody do zadowolenia ma bowiem także firma Sony, która w pierwszym miesiącu sprzedała w Europie około 1.5 miliona sztuk PlayStation Move. Jeśli dodać do tego dodatkowy milion uzyskany w tym samym czasie w Stanach Zjednoczonych, końcowy rezultat staje się coraz bardziej konkretny. Chętnie poznalibyśmy najświeższe dane, by porównać je z tymi od Microsoftu. Należy przy tym przypomnieć, że premiera Move miała miejsce trochę wcześniej niż Kinecta, bo już w połowie września.