2010 rok pod znakiem spadku sprzedaży magazynów branżowych
Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w 2010 roku wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych odnotowały spadki sprzedaży. Z kryzysem najlepiej poradziło sobie CD Action, awansując w ten sposób na pierwszą pozycję w zestawieniu.
Z informacji udostępnionych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w 2010 roku wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych odnotowały spadki sprzedaży. Z kryzysem najlepiej poradziło sobie CD Action, awansując w ten sposób na pierwszą pozycję w zestawieniu.
CD Action odnotowało jedynie 2,5% spadek sprzedaży, dzięki czemu ze średnim miesięcznym wynikiem na poziomie 84 626 egzemplarzy objęło pozycję lidera. Na drugie miejsce spadł PC Format, który odnotował w 2010 roku rezultaty gorsze o 16,1%, aniżeli w 2009 roku. Ostatnia pozycja na podium przypadło magazynowi Komputer Świat (50 678 egzemplarzy, -14,4%).
Na drugim biegunie znalazły się pisma PC World, Chip oraz Play!. Ostatni z magazynów zakończył 2010 rok ze średnią miesięczną sprzedażą na poziomie 15 558 egzemplarzy (o 17,2% niższą, aniżeli rok wcześniej).
Tytuł | Sprzedaż w 2010 roku | Sprzedaż w 2009 roku |
CD Action | 84 626 | 86 834 |
PC Format | 80 732 | 96 211 |
Komputer Świat* | 50 678 | 59 190 |
PC World | 40 476 | 47 295 |
Chip | 34 776 | 41 421 |
Play! | 15 558 | 18 795 |
* Komputer Świat to jedyny dwutygodnik ujęty w zestawieniu ZKDP.