11 najważniejszych faktów o survivalowej strategii Frostpunk 2 według 11 bit. Polscy twórcy wyjaśnili, czemu stworzyli sequel, choć This War of Mine takowego nie dostało
Frostpunk 2 otrzymał nowy zwiastun opisujący 11 faktów o grze. Twórcy natomiast udzielili odpowiedzi na trapiące fanów pytania podczas sesji AMA.
11 bit studios szykuje się powoli do premiery Frostpunka 2, który dokładnie za tydzień, tj. 20 września, zadebiutuje na PC. W celu podgrzania atmosfery w serwisie YouTube udostępniono nowy zwiastun, który przedstawia i opisuje 11 faktów o grze. Możecie go obejrzeć poniżej.
Jak czytamy w opisie, pomaga on zrozumieć, o czym jest sequel oraz czym będzie się różnił od „jedynki”. Twórcy przedstawiają problemy, które trapią rozwinięte miasto i jego ludność, wspominają o frakcjach czy eksploracji, a także zwracają uwagę na bardziej techniczne aspekty, jak np. wsparcie dla modyfikacji. Postawiono przy tym na ciekawy koncept, gdzie całość jest opowiadana z perspektywy starszych mieszkańców miasta, którzy wspominają czasy z pierwszego Frostpunka.
Sesja AMA
Ponadto wczoraj dwóch deweloperów gry, Jakub Stokalski i Łukasz Juszczyk, wzięło udział w sesji AMA (ang. ask me anything) w serwisie Reddit. Gracze mogli tam uzyskać odpowiedzi na trapiące ich pytania dotyczące Frostpunka 2.
Twórcy odpisali naprawdę wielu osobom, ale niestety nie dowiedzieliśmy się niczego szczególnie ważnego. Były to głównie drobne rzeczy i ciekawostki pokroju źródła inspiracji deweloperów, najtrudniejszej do stworzenia elementów gry, ulubionej mechaniki czy limitów modowania.
Zasugerowano również stworzenie kolejnych DLC (póki co wiemy, że otrzymamy 3), a także wspomniano, że ze względu na złożoność gry nadal nie wiadomo, kiedy wydana zostanie wersja konsolowa. Przy okazji dowiedzieliśmy się też o głównej idei, jaka przyświecała przy tworzeniu produkcji.
Frostpunk był napędzany ideą zbadania, jak daleko mogą się posunąć ludzie, aby zapewnić przetrwanie cywilizacji. Frostpunk 2 jest napędzany ideą tego, co dzieje się z ludźmi, którzy przeżyli „coś nie do przetrwania” i jak ich własna natura zwraca się przeciwko nim.
Co ciekawe, twórcy wspomnieli, iż tak jak This War of Mine, Frostpunk stanowi „spójną całość”. Drugi z tytułów otrzyma jednak sequel, ponieważ udało się wymyślić podstawowy pomysł, na którym się opiera. W przypadku TWoM, ze względu na specyficzną tematykę, jest to trudne zadanie.
Gdybyśmy nie wpadli na pomysł, który w znaczący sposób rozwija oryginał, a nie tylko powtarza to, co zostało powiedziane, sequel by nie powstał. Rzecz z TWoM2 jest taka, że jak dotąd nikt nie wyszedł z unikalnym pomysłem, który mógłby stanowić istotną kontynuację tego, co powiedziano w TWoM.