autor: Aleksander Kaczmarek
10 razy więcej graczy w nowym Champions Online
Jaki jest najlepszy sposób, by zwiększyć zainteresowanie (a także zyski) z płatnej gry MMO? Zmienić jej model biznesowy i udostępnić na zasadzie „free-to-play”! Dobry przykład stanowi dzieło studia Cryptic. W ciągu trzech tygodni odkąd w Champions Online można zagrać za darmo, liczba graczy wzrosła o ponad 1000%.
Jaki jest najlepszy sposób, by zwiększyć popularność (a co za tym idzie zyskowność) płatnej gry MMO? Zmienić jej model biznesowy i udostępnić na zasadzie „free-to-play”! Dobry przykład stanowi dzieło studia Cryptic. W ciągu trzech tygodni, odkąd w Champions Online można zagrać za darmo, liczba graczy wzrosła o ponad 1000%.
Szefowie Cryptic Studios mogą być zadowoleni. Jak na razie plan reanimacji Champions Online sprawdza się doskonale. Zainteresowanie udostępnionym w ubiegłym miesiącu darmowym klientem z grą przeszło wręcz oczekiwania, o czym świadczą wypowiedzi internautów wskazujących na początkowe problemy z szybkością transferu pliku.
John Needham, dyrektor zarządzający studiem twierdzi, że od chwili uruchomienia Champions Online: Free for All ponad 10-krotnie wzrosła ilość kont użytkowników, liczba unikalnych logowań oraz generowane przychody. Deweloperzy z kalifornijskiego Los Gatos nie zamierzają na tym poprzestać. W wywiadzie opublikowanym na oficjalnej stronie Champions Online Rob Overmeyer, producent gry, zapowiedział dalszy rozwój tytułu. Warto jednak odnotować, że tylko część planowanych nowości udostępniona zostanie bezpłatnie dla wszystkich graczy.
Dla uczczenia sukcesu Champions Online: Free for All firma Cryptic Studios przygotowała specjalną niespodziankę w postaci darmowego bonusu punktów doświadczenia. Można z niego skorzystać po zalogowaniu się do sklepiku C-Store.