futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 16 lipca 2021, 11:48

TikTok osiągnął coś, co wcześniej udało się tylko Facebookowi

Najnowsze dane pokazują, że TikTok - popularna aplikacja do tworzenia krótkich materiałów wideo - przekroczyła 3 miliardy pobrań w Google Play oraz App Store.

TikTok z pewnością jest jednym z największych fenomenów mediów społecznościowych ostatnich lat. Aplikacja zadebiutowała w 2018 roku, więc osiągnięcie pułapu 3 miliardów pobrań zajęło jej jedynie trzy lata. To czyni ją najbardziej popularną aplikacją nienależącą do Facebooka. Mimo banów w niektórych krajach (czasowo w USA, obecnie w Indiach) i różnych perypetii prawnych, aplikacja firmy ByteDance wciąż nie schodzi z topu najczęściej pobieranych „apek” na smartfony. Do tej pory granica trzech miliardów instalacji została pokonana przez Facebooka, Instagrama, Messengera oraz WhatsAppa.

Jak podaje portal SensorTower, w pierwszej połowie tego roku TikTok nie miał sobie równych, osiągając wynik 383 mln instalacji, co było najlepszym wynikiem w podanym okresie (nie licząc gier mobilnych). Nie jest to jednak szczyt możliwości, ponieważ w samym pierwszym kwartale 2020 roku aplikacja chińskiego giganta została pobrana 318 mln razy.

TikTok osiągnął coś, co wcześniej udało się tylko Facebookowi - ilustracja #1
Wyniki pobrań TikToka w poszczególnych kwartałach; Źródło: SensorTower

Należy podkreślić, że na ten rezultat składają się liczby ściągnięć TikToka z Google Play, App Store, a także pobrania Douyin, czyli wersji przeznaczonej wyłącznie na rynek chiński. W drugim kwartale 2021 roku aplikacja firmy ByteDance zanotowała duży wzrost wydatków konsumenckich - innymi słowy, uzyskała przychód w wysokości 535 milionów dolarów. Łączny dochód TikToka, licząc od debiutu programu, wynosi ok. 2,5 milarda dolarów. Jak dotąd, podobnymi zarobkami mogły poszczycić się takie aplikacje, jak Tinder, Netflix, YouTube czy Tencent Video.

Kwartalne wyniki finansowe TikToka; Źródło: Sensor Tower

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej