sztuka - sprzęt i technologie
Czy sztuka tworzona przez AI jest sztuką?
Karol Laska, 16 stycznia 2023, 17:20
Wkraczamy w nową erę tworzenia – dalszego postępu automatyzacji dzięki możliwościom współczesnych programów i algorytmów funkcjonujących w ramach sztucznej inteligencji. SI istnieje i SI kreuje. Ale czy działa jako artysta dający światu sztukę?
Gothic na dworcu PKP w Tarnowie, gra bohaterką wystawy malarskiej
Hubert Śledziewski, 7 grudnia 2022, 15:15
Wiedzieliście, że Bezimienny z Gothica to malarz pełną gębą? Serio – jego obrazy wystawiono w salce na dworcu PKP w Tarnowie.
Wiedźmin inspiruje artystów; zobaczcie ich dzieła sztuki
Adam Adamczyk, 30 listopada 2022, 11:27
Wiedźmin 3: Dziki Gon inspiruje artystów do tworzenia wspaniałych dzieł sztuki. Zapraszamy na krótki wernisaż.
Wiedźmin w kosmosie; AI tworzy szalone grafiki
Miriam Moszczyńska, 13 czerwca 2022, 13:53
Sztuczna inteligencja DALL·E wraca na salony. Internet ponownie bawi się zasobami oprogramowania, tworząc bardzo nietypowe i intrygujące obrazy.
Ogromny mural z wiedźminem powstaje w Łodzi
Agnieszka Adamus, 4 października 2021, 18:44
W Łodzi powstaje ogromny mural z wiedźminem. Na ten moment można zobaczyć już większy fragment dzieła ulokowanego na ścianie jednego z miejskich bloków.
Zobacz, jak ciecz od NASA tańczy w rytm muzyki w niezwykłym głośniku
Bartosz Świątek, 22 kwietnia 2021, 15:28
Koreański artysta Dakd Jung stworzył głośnik, w którym zamknął ciecz reagującą na muzykę. Jest to możliwe dzięki tzw. ferrofluidowi – czułej na oddziaływanie magnetyczne substancji opracowanej przez NASA.
Robot umożliwi zdalne zwiedzanie na żywo brytyjskiej galerii sztuki
Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2020, 10:19
Brytyjska galeria sztuki Hasting’s Contemporary postanowiła umożliwić ludziom zdalne oglądanie swoich dzieł – na żywo i z przewodnikiem – dzięki wykorzystaniu robota.
Gry na serio [05/10/10] Kreatorzy wizji, nisze kulturowe i mega misz masz
Anna Karpińska, 5 października 2010, 11:46
Czwarta część cyklu, w której naszym celem jest przybliżenie wam tych obszarów związanych z branżą gier, które wychodzą poza wąski aspekt rozrywkowy i pozwalają spojrzeć na elektroniczną rozgrywkę poprzez pryzmat współczesnej nauki, kultury, polityki i ekonomii. W tej odsłonie przeczytacie między innymi o zawodzie grafika, niszach kulturowych i artystycznych projektach związanych z grami. Miłej lektury!