futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 23 lipca 2021, 09:53

Steam Deck daje radę; Valve nie znalazło gry, z którą konsola by sobie nie poradziła

Przedstawiciele Valve w ostatnim wywiadzie rozmawiali na temat zapowiedzianej konsoli Steam Deck. Według ich słów, konsola bez problemu uruchomi każdą grę najnowszej generacji.

W niedawno opublikowanym przez serwis IGN wywiadzie mogliśmy posłuchać nieco o technologicznych możliwościach Steam Decka - nowej konsoli od Valve. Deweloperzy opowiadali m.in. o tym, jak konsola ma godzić przystępną cenę z wysoką jakością i poczuciem obcowania z urządzeniem premium, którym Steam Deck ma być. Przy okazji rozmowy na tematy techniczne deweloper Pierre-Loup Griffais przytoczył, jak konsola stawała się tym, czym obecnie jest i na co może sobie pozwolić:

Przyglądaliśmy się różnym grom z ostatnich kilku lat, ale prawdziwym testem dla nas były gry, które wychodziły w zeszłym roku. One po prostu nie mogły działać bardzo dobrze na poprzednich prototypach, które testowaliśmy.

Teraz po raz pierwszy udało nam się osiągnąć poziom wydajności, który jest wymagany do naprawdę bezproblemowego uruchamiania gier najnowszej generacji. Chcieliśmy, żeby na tej konsoli grywalna była każda gra z biblioteki Steam. Tak naprawdę nie znaleźliśmy niczego, z czym to urządzenie nie mogłoby sobie poradzić.

Dodatkowo deweloperzy przyznali, że w obecnej sytuacji na rynku, gdzie gry celują w wysoką wydajność przy dobrej rozdzielczości, będzie to działać wyłącznie na korzyść Steam Decka, ponieważ gry będą się skalować do ekranu wyświetlającego obraz w rozdzielczości 800p.

Pracownicy Valve są przekonani, że Steam Deck pozwoli uruchomić każdą, nawet najbardziej wymagającą grę z katalogu Steam. W trakcie wywiadu deweloperzy rzucili trochę więcej światła na szczegóły techniczne CPU, GPU, a także używanej pamięci w urządzeniu. Konkluzja jest taka, że Steam Deck ma po prostu dawać radę jako alternatywa dla istniejących na rynku platform. Czas pokaże, czy faktycznie tak się stanie.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej