futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 28 czerwca 2024, 12:19

FSR 3.1 od AMD jest już dostępny. Jako pierwsze z technologii skorzystają gry Sony

AMD kontynuuje rozwój swojej technologii upscalingu FSR. Korporacja ogłosiła, że jest już gotowa wersja 3.1 i udostępniono ją w pięciu grach, a szósta czeka w kolejce. Wszystkie te tytuły mają ze sobą coś wspólnego.

Źródło fot. YouTube: AMD; 2023
i

Jedną z największy zalet FSR-a od AMD jest fakt, że z technologii może korzystać każdy, bez względu na to, którego producenta kartę graficzną posiada. Dlatego informacja, że wersja 3.1 jest od wczoraj dostępna, w pięciu grach, może ucieszyć spore grono graczy. AMD udostępniło listę wspomnianych produkcji oraz wymieniło nowości, jakie wchodzą w ramach FSR-a 3.1 (vide AMD Community).

AMD w końcu udostępniło FSR-a 3.1

Jak ogłosiło AMD w swoim wczorajszym wpisie. FSR 3.1 jest dostępny od 27 czerwca w pięciu wybranych grach. Są nimi Horizon: Forbidden West Complete Edition, Ratchet & Clank: Rift Apart, Ghost of Tsushima Director's Cut, Spider-Man Remastered oraz Spider-Man: Miles Morales. Szóstym tytułem ujawnionym przez AMD jest God of War: Ragnarok.

Mamy więc do czynienia wyłącznie z tytułami Sony. Warto zwrócić uwagę na to, że każdy z nich, poza najnowszym God of War, jest dostępny na komputerach. Być może w pewien sposób AMD zdradza, iż wkrótce nowa przygoda Kratosa i Atreusa zostanie udostępniona także posiadaczom blaszaków, skoro przy produkcji jest dopisek „coming soon”.

Natomiast wśród zalet FSR-a 3.1 AMD wymieniło między innymi poprawę jakości upscalingu, co przejawia się poprzez zwiększenie stabilności obrazu oraz lepsze odwzorowywanie detali. Oprócz tego nowe generowanie klatek ma działać z innymi technologiami upscalingu, co brzmi ciekawie, ale pozostaje pytanie, jak to działa w praktyce.

Pojawiły się również nowości, które mają ułatwić pracę deweloperom. Między innymi nowe API FSR-a ma usprawnić przejście ze starszych wersji na nową, a także wprowadzono wsparcie dla Vulkana i Xbox Game Development Kit. Jak widać, FSR 3.1 powinien przysłużyć się zarówno graczom, jak i deweloperom, ponieważ nowa wersja oprogramowania ma być łatwiejsza w obsłudze i działać stabilniej.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej