World of Warcraft: The War Within PC
WoW: The War Within
Dziesiąty dodatek do gry MMORPG World of Warcraft. The War Within daje początek Sadze Serca Świata, wprowadzając przy tym podzieloną na cztery regiony strefę Khaz Algar oraz nową grywalną rasę – Earthen.
To jest dodatek do gry World of Warcraft.
World of Warcraft: The War Within Premiera PC
wczesny dostęp
23sierpnia2024
26sierpnia2024
Battle.Net
26sierpnia2024
producent: Blizzard Entertainment wydawca: Blizzard Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do World of Warcraft: The War Within
The Elder Scrolls Online
Final Fantasy XIV Online
World of Warcraft
Wielka aktualizacja WoW: The War Within zmierza na serwer testowy. PTR patcha 11.1 z miłą zmianą w popularnej funkcji
Blizzard nie chce zaczynać z WoW-em od nowa. Reżyser gry komentuje problematyczny „schemat” z eventami
WoW zszokował graczy drogim wierzchowcem, ale zaskakująco wysoka cena nie zniechęciła fanów do zakupu dinozaura
World of Warcraft: The War Within to dziesiąte rozszerzenie do kultowego już MMORPG z 2004 roku od studia Blizzard Entertainment – znanego z takich gier, jak Diablo IV, Overwatch 2 czy Hearthstone.
Fabuła
Dodatek ten stanowi początek nowej linii fabularnej – nazwanej Sagą Serca Świata (ang. Worldsoul Saga) – która stanowi zwieńczenie pierwszego 20-lecia WoW-a, a także wprowadzenie w drugie. Dlatego też będzie ona kontynuowana w kolejnych dwóch rozszerzeniach, tj. w WoW: Midnight oraz w WoW: The Last Titan.
Pozwala on graczom odwiedzić krainę Khaz Algar, będącą ojczyzną Earthen – starożytnej rasy krasnoludów wykutej przez tytanów z żywego kamienia, która jednocześnie została dodana do World of Warcraft jako grywalna opcja. Fabularnie jest ona związana z frakcją Przymierza i można ją odblokować w toku zabawy, wykonując zadania dla jej przedstawicieli.
Owe niewidziane podziemne krainy, „pełne ukrytych cudów i czyhających na śmiałków niebezpieczeństw”, prowadzą aż do mrocznych otchłani nerubiańskiego imperium – do Azj-Kahet, gdzie Heroldka Pustki (ang. Harbinger of the Void) gromadzi pajęczaki, z którymi zamierza podbić całe Azeroth.
Zagrożenie to zaczyna się objawiać w wizjach – doświadczają ich m.in. ork Thrall oraz Anduin Wrynn, prawowity władca królestwa Stormwind (Wichrogrodu). Ten drugi ukrywa się, próbując wyleczyć rany – psychiczne i fizyczne – których doznał na skutek wydarzeń przedstawionych w World of Warcraft: Shadowlands. Bohaterowie nie wiedzą jednak, kto lub co jest źródłem owych wizji.
Gracz musi to odkryć, przemierzając krainę Khaz Algar, która została podzielona na cztery strefy. Są to: Isle of Dorn, The Ringing Deeps, Hallowfall i wspomniane wyżej Azj-Kahet. Warto dodać, że w rozszerzeniu pojawia się Xal'atath – mówiący sztylet pierwotnie należący do elfki o takim samym imieniu, który był istotnym elementem opowieści z WoW: Legion.
Nowości gameplayowe
Poza świeżą warstwą fabularną i nową rasą World of Warcraft: The War Within oferuje zwiększony maksymalny poziom postaci – do 80. (w WoW: Shadowlands został on obniżony ze 120.; postaciom, które go miały, przydzielono wówczas 50. level) – drzewka talentów bohaterów zapewniające niedostępne wcześniej umiejętności specjalizacyjne dla każdej klasy, a także osiem unikalnych lochów i jeden wymagający rajd. Ciekawym dodatkiem są również pełne epickich skarbów endgame’owe krypty (Delves), do których można się wybrać w pojedynkę lub w 4-osobowych grupach.
W World of Warcraft: The War Within Blizzard wyszedł naprzeciw oczekiwaniom graczy i wprowadził system Warbands, pozwalający współdzielić postępy – renomę, osiągnięcia, kolekcje etc. – z innymi postaciami w ramach jednego konta Battle.net, niezależnie od ich frakcji. Co więcej, „Zamieć” rozbudowała mechanikę latania na wierzchowcach, która została wprowadzona w WoW: Dragonflight. Teraz przestworza można przemierzać nie tylko na smokach, ale również na „zwykłych” wierzchowcach.
Kwestie techniczne
Podobnie jak poprzednie rozszerzenia, World of Warcraft: The War Within nie jest dodatkiem samodzielnym, co oznacza, że aby w niego zagrać, należy posiadać podstawową wersję WoW-a.
Ostatnia modyfikacja 19 sierpnia 2024
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Ocena użytkowników: 6 / 10 na podstawie 40 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 5.3 / 10 na podstawie 16 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe World of Warcraft: The War Within: 12+
World of Warcraft: The War Within Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 5 1400
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza
- 128 GB SSD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-9700 / AMD Ryzen 5 2600
- 16 GB RAM
- karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2080 lub lepsza
- 128 GB SSD
- Windows 10/11 64-bit