66. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 66. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Trapped Dead
Strategiczne 16 grudnia 2010
Taktyczny RTS bazujący na założeniach wypracowanych na potrzeby kultowej serii Commandos. Dzieło studia Headup Games przenosi nas do alternatywnej wersji lat osiemdziesiątych XX wieku, do miasta Hedge Hill w amerykańskim stanie Missouri. Główni bohaterowie, czyli Mike i Gerald, trafiają do owej mieściny akurat w momencie, w którym tajemniczy wirus zaczyna przemieniać jej mieszkańców w krwiożercze zombie.
Demigod
Strategiczne 14 kwietnia 2009
Gra akcji będąca połączeniem motywów rodem RPG oraz RTS, autorstwa Gas Powered Games, twórców Dungeon Siege. Rozrywka skupia się na sieciowych zmaganiach, które wzorowano na słynnym modzie do Warcraft’a III – DoTA. Mamy do wyboru jednego z ośmiu półbogów, podzielonych na dwie klasy (Assassin lub General), które dość znacznie różnią się stylem walki i umiejętnościami.
Konung 3: A New Dynasty
Strategiczne 6 listopada 2009
Konung 3: A New Dynasty jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, za którego rozwój odpowiada ekipa deweloperska firmy 1C Company. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie, stanowiącym miks elementów mitologii słowiańskiej, bizantyjskiej i skandynawskiej. Gracz wciela się w rolę śmiałka, który pragnie zdobyć legendarny Miecz Bohaterów i zostać władcą Wielkiego Księstwa.
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus
Strategiczne 22 stycznia 2010
Grand Ages: Rome - Reign of Augustus jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Grand Ages: Rome. Deweloperzy z bułgarskiego studia Haemimont Games przygotowali nową kampanię, złożoną z 12 misji, a także szereg scenariuszy do rozgrywki jednoosobowej oraz map do zabawy w trybie multiplayer. Nie zabrakło również nowych budynków, patronów i dekoracji.
Blitzkrieg: Pomruk Zagłady
Strategiczne 9 listopada 2004
Rolling Thunder to drugie, oficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną podczas II Wojny Światowej, pt. Blitzkrieg, której rynkowy debiut miał miejsce w połowie 2003 roku. W przeciwieństwie do innych wydawnictw tego typu, omawiany dodatek nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawany jest jako w pełni samodzielny produkt.
Advance Wars 2: Black Hole Rising
Strategiczne 23 czerwca 2003
Advance Wars 2 to rozbudowana gra strategiczna na kieszonsolkę Nintendo. Grający ma do swojej dyspozycji cały szereg przeróżnych jednostek bojowych, począwszy od piechoty, przez różnego rodzaju pojazdy opancerzone, łatające, czy jednostki pływające.
Beauty Factory
Strategiczne 19 stycznia 2007
Beauty Factory to pozycja stworzona przede wszystkim z myślą o żeńskiej stronie właścicieli komputerów osobistych klasy PC. Gra należy do grona strategii ekonomicznych, pozwalających na założenie firmy i zdobycie monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata kosmetyków.
Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.
Jagged Alliance 3 (2006)
Strategiczne prace wstrzymane
Kolejna odsłona legendarnej serii gier strategicznych. Werbujemy najemników, uzbrajamy ich, a następnie wysyłamy na misje. System walki jest turowy i pozwala na bardzo dokładne sterowanie podwładnymi, wliczając w to w jakie części ciała będą celowali. Wraz z postępami w kampanii żołnierze nabywają punkty doświadczenia i rozwijają własne umiejętności.
Warhammer: Dark Omen
Strategiczne 7 kwietnia 1998
Strategia czasu rzeczywistego, której akcję osadzono w uniwersum popularnej gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Produkcja stanowi kontynuację wydanej w 1996 roku Warhammer: Shadow of the Horned Rat i przynosi szereg usprawnień w oprawie i mechanice zabawy.
Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.
Act of War: High Treason
Strategiczne 24 marca 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast. Tym razem autorzy postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.
Chain of Command
Strategiczne 23 lipca 2004
Chain of Command to trójwymiarowy RTS, którego akcja rozgrywa się podczas II wojny światowej. Gra pozwala przejąć kontrolę nad oddziałami armii amerykańskiej i wziąć udział w kampanii, obejmującej tereny Północnej Afryki, Normandię i Ardeny.
Officers: World War II
Strategiczne 22 lutego 2007
Produkcja studia Game Factory Interactive, którą umieścić należy na półce z napisem „RTS z elementami cRPG”. Fabuła tejże produkcji koncentruje się wokół wydarzeń z lat 1939-1945, a rozgrywka rzuca nas na wszystkie fronty II Wojny Światowej.
Tactics Ogre: The Knight of Lodis
Strategiczne 7 maja 2002
Seria Tactics Ogre to jedna z najlepszych oferujących gry z gatunku taktycznych RPG. Tactics Ogre Advance jest czwartą grą z kolei spod tego szyldu i jedną z najlepszych.
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Strategiczne 6 kwietnia 2004
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.
Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.
Rabid Dogs 2
Strategiczne prace wstrzymane
Druga część skandalizującej gry taktycznej Rezerwowe Psy, opowiadająca o najciemniejszych stronach naszego życia, czyli seksie, przestępstwach, zabójstwach, porwaniach, narkotykach i związanych z tym wielkich brudnych pieniądzach.
Star Trek: Starfleet Command III
Strategiczne 18 listopada 2002
Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.
Maelstrom (2007)
Strategiczne 9 lutego 2007
Maelstrom to kolejna gra strategiczna toczona w czasie rzeczywistym, opracowana w studiu programistycznym K-D, pod baczną kuratelą firmy Codemasters. Pierwszym wspólnym projektem obu powyższych podmiotów był RTS zatytułowany Perimeter.
Sid Meier's Civilization III: Conquests
Strategiczne 4 listopada 2003
Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.
Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.
Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Strategiczne 21 lutego 2006
Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.
World War II: Panzer Claws II
Strategiczne 3 grudnia 2004
Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.