War Wind PC
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft.
War Wind Premiera PC
23października1996
pudełko PL
15stycznia1997
producent: DreamForge Entertainment, Inc. wydawca: Strategic Simulations Inc. wydawca PL: Optimus-Bis
Angielskie napisy i dialogi
War Wind to wzorowana na kultowym cyklu Warcraft firmy Blizzard strategia czasu rzeczywistego, utrzymana w realiach fantasy i przenosząca nas w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ze sobą ras. Za jej powstanie odpowiada studio DreamForge Intertainment, znane z przygodówki Chronomaster oraz wysoko ocenianych gier RPG, takich jak Ravenloft, Menzoberranzan czy Anvil of Dawn.
Miejscem akcji jest fikcyjny świat Yavaun, w którym prym wiedzie najbardziej rozwinięta rasa Tha’Roon. Na jej usługach pozostają potężni i specjalizujący się w walce Oblinoxi oraz drzewo-podobni budowniczy Eaggra. Tłamszone przez wieki rasy, mając dość niewolniczej pracy pod rządami Tha’Roon, wszczynają bunt, który prowadzi do otwartej wojny w całej krainie. Wtedy to na horyzoncie pojawia się czwarta rasa tajemniczych mistyków Shama’Li, która, kierując się prastarą przepowiednią, dąży do zakończenia konfliktu i zjednoczenia zwaśnionych stron.
W grze będziemy mieli okazję poprowadzić do walki wszystkie z czterech dostępnych ras, w ramach kampanii fabularnej liczącej po 7 misji dla każdej ze stron. Poszczególne rasy wykorzystują podobne typy jednostek, lecz ze względu na odmienne cechy charakterystyczne każdej ze stron, dowodzenie nimi wymagać będzie od gracza nieco innego podejścia. Tha’Roon posiadają np. potężne jednostki, o które należy dbać ze względu na ich wysokie koszty produkcji. Wojownicy Oblinoxów są trudni do pokonania, ale ich minusem jest powolność. Budynki Eaggra są najsilniejsze w całej grze, a ich jednostki budujemy szybko i łatwo, lecz odbija się to na ich niewielkiej sile ataku. I wreszcie Shama’Li, których najmocniejszą stroną są potężne czary bojowe.
Mechanika zabawy opiera się w znacznej mierze na założeniach znanych z serii Warcraft, choć autorzy wprowadzili do rozgrywki kilka własnych, nowatorskich rozwiązań. Jednostki posiadają swoje specjalne umiejętności, takie jak możliwość skradania się, i nie są produkowane w sposób tradycyjny, lecz werbowane i szkolone na przedstawicieli potrzebnych nam profesji. Gra pozwala też na ich awans oraz przenoszenie najlepszych ośmiu do kolejnych misji. Najważniejszą z jednostek jest przywódca klanu, którego śmierć oznacza koniec gry, a specjalny pasek odzwierciedla jego wpływ na posiadaną armię. Unikalnym rozwiązaniem jest też wprowadzenie systemu stealth, umożliwiającego maskowanie i ukrywanie naszych jednostek. Pozwala to np. na stosowanie unikalnych strategii walki, chowanie się w budynkach czy też wykradanie surowców ze struktur przeciwnika. Podczas walki, na kolejnych mapach prócz żołnierzy wrogiej frakcji spotkamy też agresywne stworzenia neutralne.
Oparta na sprite’ach oprawa graficzna War Wind przypomina kultowe produkcje Blizzarda, wykorzystując także podobne rozwiązania, takie jak mgła wojny. Rozgrywkę urozmaicają nam wysokiej jakości przerywniki filmowe, ilustrujące postępy fabuły. Po ukończeniu głównej kampanii fabularnej możemy zaprojektować własne scenariusze bitewne, dzięki załączonemu w grze edytorowi. Nie zapomniano oczywiście o możliwości rywalizacji wieloosobowej w trybie skirmish, dostępnej poprzez internet lub sieć LAN.
Ostatnia modyfikacja 25 marca 2014
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 4
Nośnik: 1 CD
Wymagania wiekowe War Wind: 12+
War Wind Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 60
- 16 MB RAM
- Karta grafiki 1 MB
- 5 MB HDD
- Windows 95