
Data wydania: 19 stycznia 2016
Zremasterowana edycja gry Resident Evil 0. Tytuł stanowi prequel całego cyklu i opowiada o losach agentki S.T.A.R.S. imieniem Rebecca Chambers, która wyrusza do Raccoon City z misją zbadania serii tajemniczych morderstw.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Resident Evil Zero HD to zremasterowana wersja gry Resident Evil Zero, która pierwotnie ukazała się na konsoli Nintendo GameCube, a w 2008 roku została przeniesiona na Wii. Tytuł oferuje ulepszoną oprawę graficzną i stanowi prequel pierwszej części niezwykle popularnej serii, która wielokrotnie redefiniowała gatunek survival horrorów, a poniekąd nawet go stworzyła (nazwę tę po raz pierwszy wykorzystano przy promocji pierwszego Resident Evil, choć gry oparte o podobne założenia pojawiały się już wcześniej). Za stworzenie tego tytułu odpowiada japońska firma Capcom.
W grze wcielamy się w dwie postacie - Rebeccę Chambers oraz Billy’ego Coena. Pierwsza z wymienionych jest członkinią jednostki S.T.A.R.S. (Special Tactics And Rescue Service), która wyrusza do Raccoon City w celu zbadania serii tajemniczych morderstw. Helikopter transportujący bohaterkę rozbija się jednak przed dotarciem do celu, a ona sama, by przetrwać, musi połączyć siły z byłym żołnierzem, skazanym na dożywocie przez sąd wojskowy za zabicie 23 osób podczas misji w Afryce.
Rozgrywka opiera się na podobnych zasadach co w innych odsłonach serii – mamy więc do czynienia z klasycznym survival horrorem. W przeciwieństwie do większości gier tego typu, Resident Evil Zero HD pozwala jednak kierować dwiema postaciami, pomiędzy którymi możemy przełączać się w dowolnej chwili, by wykorzystać ich mocne strony. Obserwując swoich bohaterów z różnych perspektyw (kamera zmienia swoje położenie w zależności od lokacji, w której się znajdujemy), przemierzamy Raccoon City, zbieramy przedmioty, rozwiązujemy zagadki i walczymy z potworami – różnymi rodzajami zombie. Cały czas odkrywamy też kolejne meandry fabuły.
Resident Evil Zero HD posiada wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.
Resident Evil Zero HD ma przyjemną dla oka, trójwymiarową grafikę. Największą zaletą oprawy audiowizualnej jest świetnie kreowana atmosfera, dzięki której udaje się utrzymać napięcie i od czasu do czasu przestraszyć gracza.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Ostatnia aktualizacja opisu: 6 listopada 2018



38GIER
Resident Evil to cykl japońskich survival horrorów tworzonych i wydawanych przez firmę Capcom. Za powstanie serii w głównej mierze odpowiadali Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara, zaś jej protoplastą była wydana w 1989 roku gra Sweet Home, oparta na filmie pod tym samym tytułem. Oprócz tego to właśnie na potrzeby pierwszej pozycji spod tego szyldu ukuto termin survival horror, który z czasem zaczął być używany jako nazwa całego gatunku.
Aktualizacja: 3 lutego 2016
Poradnik do gry Resident Evil 0 HD to rozbudowana solucja do odświeżonej wersji tego klasycznego horroru. Znajdziesz w niej szczegółowy opis każdej misji i występujących w grze zagadek, a także poznasz podstawowe mechanizmy rozgrywki.
W sieci pojawiły się intrygujące plotki dotyczące Resident Evil 0 Remake.
gry
Adrian Werner
20 października 2025 13:56
Branżowy informator Dusk Golem podzielił się informacjami na temat przyszłości serii Resident Evil. Jego zdaniem dziewiąta część cyklu została opóźniona, a remake’ów jako następne doczekają się RE0 oraz Code: Veronica.
gry
Marcin Bukowski
27 maja 2024 17:37
Firma Capcom pochwaliła się, że do końca czerwca bieżącego roku survival horror Resident Evil 0 HD rozszedł sie w nakładzie 1,1 miliona egzemplarzy. Z kolei Resident Evil HD sprzedało się w liczbie 1,3 miliona sztuk.
gry
Kamil Zwijacz
28 sierpnia 2016 09:01
Resident Evil 0 HD, czyli odświeżona wersja survival horroru z 2002 roku, rozeszła się do końca marca w około 800 tysiącach egzemplarzy - poinformował Haruhiro Tsujimoto, prezes firmy Capcom.
gry
Kamil Zwijacz
16 maja 2016 11:01
Dzisiaj ma miejsce premiera gry Resident Evil Zero HD, odświeżonego prequela pierwszej części survival horrorowej serii Resident Evil. W niniejszym newsie zebraliśmy garść recenzji branżowych rzeczonej produkcji.
gry
Michał Jodłowski
19 stycznia 2016 12:00
Firma Capcom ujawniła trochę nowych informacji związanych z grą Resident Evil Zero HD. Ujawniono, że cyfrowa wersja produkcji ukaże się 19 stycznia, pre-orderowcy mogą liczyć na dodatkowe kostiumy dla postaci, a poza tym poznaliśmy wymagania sprzętowe PC-towej wersji.
gry
Kamil Zwijacz
9 grudnia 2015 08:49
Miniony tydzień na polskim rynku gier należał do spokojnych. Wyjątkiem od tego były zapowiedzi wydawnicze rodzimych dystrybutorów, który podali terminy premier sporego zestawu produkcji.
gry
Adrian Werner
9 listopada 2015 22:30
Firma Capcom zapowiedziała Resident Evil Origins Collection. Będzie to zbiorcze wydanie zawierające Resident Evil HD i Resident Evil Zero HD, czyli remaki dwóch gier z serii, opowiadających o początkach walki z wirusem T.
gry
Paweł Krzystyniak
1 września 2015 12:04
Firma Capcom udostępniła nagranie wideo, na którym zaprezentowano demo gry Resident Evil Zero HD z targów E3 2015. Dzięki temu możemy obejrzeć blisko 40-minutowy fragment rozgrywki z nadchodzącej produkcji.
gry
Kamil Zwijacz
3 lipca 2015 09:28
W sieci pojawił się pierwszy zwiastun gry Resident Evil Zero HD - przygotowywanego przez firmę Capcom odświeżona wersja jednej z odsłon słynnej serii survival horrorów. Zremasterowaną grafikę możemy zobaczyć w akcji oraz na screenach.
gry
Łukasz Szliselman
8 czerwca 2015 19:52
Popularne pliki do pobrania do gry Resident Evil 0 HD.
trainer Resident Evil 0 HD - v1.0 +7 TRAINER - 22 stycznia 2016
mod Resident Evil 0 HD - 100% Save - 7 maja 2022
mod Resident Evil 0 HD - Leon Scott Kennedy & Ada Wong v.15122019 - 9 lutego 2020
mod Resident Evil 0 HD - Jill Valentine Costumes pack for RE0 v.23012020 - 10 marca 2020
mod Resident Evil 0 HD - Rebecca - Gamecube style v.12012020 - 16 stycznia 2020
mod Resident Evil 0 HD - Fusion Fix v.13112023 - 30 czerwca 2024
Wymagania sprzętowe gry Resident Evil 0 HD:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Quad 2.7 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/8.1.
Średnie Oceny:
Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 722 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 15106 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
mastarops
Ekspert
2024.08.31
Nawet fajna, pomimo wieku gra się nieźle. Nie mam sentymentu bo przygodę z serią zacząłem od 7, potem 8. Seria spodobała mi się na tyle , ze zabrałem się od początku. Musiałem parę razy z youtube skorzystać, sporo chodzenia tam i z powrotem.
Wiedźmin
Ekspert
2023.12.01
Resident Evil 0 jest prequlem dla pierwszych trzech części. Gra została wydana pod koniec 2002 roku na GameCube i była przez kilkanaście lat exem Nintendo. Dopiero w 2016 roku została przeportowana na inne platformy w formie zremasterowanej z rozdzielczościami panoramicznymi HD, ale graficznie niewiele się różnią obie wersje. To tytuł równie ładny i klimatyczny co Resident evil 1 remake. To gra pełna strachu. Z drugiej strony do ideału jej daleko i perfekcyjny przykład, że świetna grafika i nowoczesna technologia to za mało, by gra powaliła na kolana, jeśli są irytujące rzeczy w gameplayu.Fabuła. Gra przenosi nas do wydarzeń przed pierwszą częścią. Połowa 1998 roku. Pociąg należący do firmy farmaceutycznej Umbrella Ecliptic Express zostaje zaatakowany przez rój pijawek. Dwie godziny później Bravo Team z jednostki S.T.A.R.S.zostaje wysłana w celu zbadania serii kanibalistycznych morderstw w górach Arklay niedaleko Raccoon City. W drodze na miejsce zdarzenia helikopter ma awarię silnika i rozbija się w lesie. Przeszukując okolicę funkcjonariuszka Rebecca Chambers z Bravo Team natrafia na nieruchomy pociąg. Zaczyna badać miejsce zdarzenia i odkrywa, że pasażerowie i załoga zamienili się w zombie. Nie zdaje sobie sprawy, że ich przemiana jest wynikiem narażenia na wirus T zawarty w pijawkach. Badając pociąg łączy siły z Billym Coenem, byłym oficerem rozpoznania sił piechoty morskiej, który miał zostać stracony za zabicie 23 osób. W opuszczonym ośrodku szkoleniowym Umbrella odkrywają, że były dyrektor placówki i współzałożyciel korporacji dr James Marcus był odpowiedzialny za odkrycie w latach 60' XX wieku tzw. wirusa Progenitor i postanowił zbadać jego potencjał jako broni biologicznej. Połączył go z DNA pijawki, aby stworzyć wirusa T, który powoduje szybkie mutacje w żywych organizmach i w ten sposób przekształca ludzi i zwierzęta w zombie i potwory.Gameplay. Podstawowa konfiguracja sterowania Re0 jest wręcz identyczna jak w Re1 remake oraz w klasycznych częściach 1-3 z Psx. Poruszamy się postacią po renderowanych lokacjach i mamy statyczne kamery. W prequelu oryginalnej gry mamy dwie grywalne postacie. Pierwszą z nich jest agentka S.T.A.R.S. Rebecca Chambers, która ma również epizod w Resident evil 1 remake. Drugą postacią jest Billy Coen, który jest byłym żołnierzem Navy SEALs. Nowością w rozgrywce nie jest to, że obie biorą udział przy jednym scenariuszu jak w Code Veronica ale to, że możemy między nimi przełącząc się kiedy chcemy. Dodanie możliwości kontrolowania dwóch postaci jednocześnie jest na swój sposób oryginalne i dodaje grze głębszego poczucia strategii. Każda postać ma unikalne zdolności. Łamigłówki w grze wymagają często od postaci współpracy. Możemy sterować jedną z postaci, a druga za nami podąża, bo jest kierowana sztuczną inteligencją lub chodzić jedną postacią dając komendę, by druga została na miejscu. Styl gry jest taki sam jak w poprzedniczkach. Czeka nas wiele strzelania, eksploracji i zagadek. Najpierw musimy zbadać przesiąknięty zombie pociąg, a następnie ośrodek szkoleniowy, laboratorium, fabrykę i oczyszczalnię. Dużą wadą jest mała ilość slotów na przedmioty. Mimo dwóch postaci i przerzucania przedmiotów między nimi ciągle brakuje miejsca w ekwipunku, bo każda z postaci ma ledwie 6 slotów, a niektóre rzeczy zajmują 2 sloty. W żadnej części nie jest to tak dokuczliwe i irytujące. Do tego to jedyna z klasycznych części, gdzie nie ma skrzyń, gdzie można było magazynować zapasy więc to co nie weźmiemy rzucamy na ziemię. Niezrozumiała okropność, by część gratów rzucać na podłogę i robić śmietnisko. Lokalizacje upuszczonych przedmiotów są wyświetlane na mapie gry. Liczba przedmiotów, które można upuścić w pomieszczeniu jest ograniczona 10–12. Grafika, dźwięki i elementy rozgrywki robią swoje tworząc klimatyczne środowisko. Od strasznych, ciemnych pomieszczeń oświetlonych świecami po jęki zombie, a także innych wrogów. Kąty kamery również odgrywają dużą rolę w niepokoju. Ostatecznie w Resident Evil 0 tak naprawdę chodzi o atmosferę. Także ta część odniosła na tym polu zadziwiający sukces. Gra na poziomach Hard i Normal jest porównywalnie trudna jak Resident evil 1 remake. Jest ciężko. Na Hard prawie zawsze wydaje się nam, że nie mamy wystarczających zapasów naboi lub zdrowia na później. Pod koniec gry pojawia się duża ropucha losowo w pewnym miejscu, która nas zjada na śniadanie.Grafika i udźwiękowienie. Ta sama technologia, która napędza Resident Evil 1 remake wydany pół roku wcześniej na Gamecube również ożywia świat w RE0 z wszystkimi szczegółami. Zatem obie gry z 2002 roku wyglądają bardzo podobnie. Połączenie wyraźnego renderowanego tła 2d i animacji postaci/potworów w 3d. Styl i kierunek graficzny to klasa sama w sobie. Nastrój w grze tworzy fenomenalnie szczegółowa grafika. W miarę postępów projekty wydają się jeszcze bardziej gotyckie i industrialne co ładnie przedłuża mroczny nastrój. Przesuwające się cienie wyglądają fenomenalnie. Jeszcze bardziej imponujące są tereny zewnętrzne, które ożywają dzięki fantastycznie animowanemu deszczowi. Ruchy potworów są piękne i płynne. Duże wrażenie robią zombie pijawki. 20 lat temu dużo fanów serii, którzy ogrywali pierwsze części na Psx lub Pc widząc, że Resident evil 1 remake oraz Resident evil 0 wyglądają kapitalnie i są exami na Gamecube kupowali dla tych dwóch gier tę konsolę. Te dwie gry z 2002 roku przez wiele, wiele lat miały najlepiej wyglądające zombie. Tak spektakularny efekt uzyskano, bo prawie cała moc przerobowa nowoczesnej wtedy konsoli Gamecube poszła w wygląd potworów 3d, gdy tła są w 2d. Dopiero Resident evil 2 remake w 2019 roku przebił je wyglądem zombiaków. To niesamowite jak wiele upiornego nastroju pomaga stworzyć dźwięk. Firma Capcom po raz kolejny wykonała niesamowitą robotę wykorzystując środowisko dźwiękowe do stworzenia genialnej atmosfery. Od jęków zombie w tle przez skrzypienie podłogi po trzask szkła wszystko to składa się na cudowne wrażenia słuchowe. Capcom nie boi się też wykorzystywać ciszy jako największego czynnika wywołującego napięcie. To oczekiwanie, a nie akt jest często najbardziej przerażającą częścią horrorów. Podsumowanie. Grę przeszedłem dwa razy. RE0 to naprawdę solidna pozycja survival horror z piękną grafiką i nastrojową atmosferą w którą gra się fajnie, ale jest to także produkcja naznaczona kilkoma rysami. Z wszystkich sześciu klasycznych części serii (RE1, RE2, RE3, RE CV, RE1 remake, RE0) z lat 1996-2002 ta ma najsłabszy rdzeń rozgrywki. Mimo wszystko warto wejść do tego pociągu i minimum raz przeżyć tą przygodę wartą grzechu.https://www.youtube.com/watch?v=mBawx8QbOrs&ab_channel=Shirrako
MarcinB323
Ekspert
2022.11.24
24-11-2022. Dobry tytuł ale ma kilka niedoskonałości, zabrali skrzynki na przedmiot, brak możliwości powiększenia ekwipunku choć często sterujemy 2 postaciami często musimy działać sami. Bosowie mało finezyjni brak im dobrego wejścia i szkaradności. Najfajniejszy etap na początku w pociągu. Poza tym standardowy Resident, zagadki bieganie backtraking i zamknięta rezydencja :)
Orzech
Ekspert
2020.02.21
Resident którego akcja dzieje się przed wydarzeniami z pierwszej części serii wyciągający na światło dzienne kulisy incydentów znanych z części chronologicznie późniejszych oraz uzupełniający historię o nieznane dotąd fakty.Typowy dla serii model rozgrywki, z dobrze znaną mechaniką, zagadkami oraz klasycznym rozmieszczeniem oraz designem lokacji(choć trzeba przyznać, że pierwsze miejsce akcji jakim jest pociąg wyrywa się z tego schematu i to zdecydowanie na plus). Do tego warto zaznaczyć że remaster graficznie prezentuje się bardzo ładnie, po przeciwnej stronie mamy nijaki soundtrack który obok dziur fabularnych(jak chociażby pojawienie się Enrico oraz znajomy wygląd fabryki z RE2) jest w mojej opinii najsłabszym punktem RE0.Nowością jest tutaj posiadanie dwójki grywalnych protagonistów oraz konieczność ich współpracy która nieco urozmaica klasyczny residentowy gameplay. Oczywiście przez dużą część gry można kierować postaciami w wybrany przez nas sposób, jednak pojawiają się momenty separacji oraz takie w których potrzebna nam będzie ich interakcja.Gra z pewnością trafi do sympatyków cyklu i jako ostatni bastion w pełni residentowego survival horroru(przed rewolucją którą przyniósł Resident Evil 4) powinien sprawdzić się zacnie, nawet jeśli nie należy do najlepszych gier serii.
zvr
Ekspert
2017.06.07
Gra prezentuje się elegancko, ale klimatem odstaje dość mocno od najlepszych odsłon serii plus nie wszystko wypada fajnie pod względem rozgrywki, jak np. wyrzucanie przedmiotów, zamiast pozostawiania ich w skrzyniach. Krótko pisząc, zagrałem, ukończyłem i pewnie zapomnę za miesiąc :P
game _hunter
Ekspert
2016.05.11
Kolejny świetny remake. Byłem zachwycony Resident Evil HD i teraz również się nie zawiodłem. Jedyne wady: krótka, trochę słaba fabularnie
Vlad Tepes
Ekspert
2016.03.08
Kolejna moja przygoda z RE, a w starym stylu 2nd po RE Hd - ten sam upierdliwy system zapisu, ciągły brak miejsca w ekwipunku i niedobory życia i amunicji... Wszystko fajnie, ale przechodząc 2nd raz na normalu trochę się zmęczyłem, a szczególnie faktem, że czasami nie mogę czegoś podnieść... ale pewnie za jakiś czas i tak wrócę i zacznę od początku...
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.20
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2020.09.19
ereboss
Ekspert
2018.07.17
MadtPL
Ekspert
2018.02.16
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (15 106)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
40% rekomendacji (91)
God is a Geek
Chris White
GamesBeat
Aleksander Gilyadov
Metro GameCentral
David Jenkins
Polygon
Philip Kollar
IGN
Jose Otero