Hero's Quest: So You Want To Be A Hero PC
Quest for Glory: So You Want to Be a Hero
Część pierwsza jednej z najciekawszych, ale i najbardziej niedocenionych zarazem, serii przygodówek sygnowanych logiem Sierra On-Line. Lori Ann Cole, główna pomysłodawczyni projektu, postanowiła uatrakcyjnić klasyczną konwencję, dodając do niej elementy bliskie gatunkowi RPG.
Hero's Quest: So You Want To Be A Hero Premiera PC
21kwietnia1989
Gry podobne do Hero's Quest: So You Want To Be A Hero
King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder
Space Quest: The Sarien Encounter
The Legend of Robin Hood: Conquests of the Longbow
Wydana w 1989 roku gra Quest for Glory (a właściwie Hero's Quest, bo właśnie pod takim tytułem ukazała się pierwotnie), zapoczątkowała jedną z najciekawszych, ale i najbardziej niedocenionych zarazem, serii przygodówek sygnowanych logiem Sierra On-Line. Lori Ann Cole, główna pomysłodawczyni projektu, postanowiła uatrakcyjnić klasyczną konwencję, dodając do niej elementy bliskie gatunkowi RPG. Efekt końcowy okazał się niezwykle interesujący i tchnął powiew świeżości w nieco skostniały styl wydawanych taśmowo przez Sierrę „questów”.
Bohatera, w rolę którego przyjdzie nam się wcielić, wybieramy spośród trzech profesji: wojownika, maga i złodzieja. Wbrew pozorom, jest to istotna kwestia dla przebiegu rozgrywki, jako że każdy z nich preferuje unikatowy styl walki, a także odmienne rozwiązywanie napotykanych problemów. Nasz śmiałek scharakteryzowany jest szeregiem cech, które w trakcie rozgrywki ulegają naturalnej ewolucji. W Quest for Glory warto dużo trenować, gdyż np. postać z niskim wskaźnikiem wspinaczki, nie będzie mogła się wdrapać nawet na najmniejsze drzewo. Innym ważnym elementem gry jest walka z potworami, których w penetrowanej przez nas krainie Spielburg, jest na pęczki. Jak widać z powyższego opisu, Quest for Glory wybiega daleko poza kanony tradycyjnej przygodówki, a dzięki zaimplementowaniu cech charakterystycznych dla RPG, pozwala jeszcze lepiej zagłębić się w świat gry. Dodatkową i niewątpliwie dużą atrakcją, jest także możliwość zapisu na dysk naszego bohatera po zakończeniu zmagań i użyciu go w późniejszych częściach gry.
Interfejs nie różni się niczym od innych „questów” z tego okresu. Postać naszego bohatera może swobodnie poruszać się po planszy, ale żeby wykonać jakąś czynność, należy wydać odpowiednie polecenie z klawiatury. Grafika jak na 1989 rok całkiem przyzwoita, chociaż programiści potrafili wycisnąć z VGA tylko 16 kolorów.
W trzy lata po premierze pierwszej części Quest for Glory, Sierra zdecydowała jeszcze raz wrócić do tamtej gry i przygotować ją w zgodzie z nowymi standardami. Sama rozgrywka nie zmieniła się ani o jotę, nadal mamy do czynienia z hybrydą klasycznej przygodówki z RPG, przesiąkniętą także elementami zręcznościowymi. Istna rewolucja dotknęła za to przestarzałego interfejsu i archaicznej grafiki, które sukcesywnie zaadaptowano do potrzeb bardziej wymagających graczy.
Polecenia wprowadzane z klawiatury, zastąpił interfejs złożony z ikonek, dzięki którym obsługa gry jest zdecydowanie przyjemniejsza od pierwowzoru. W kwestiach graficznych istna rewolucja, od podstaw narysowano jeszcze raz wszystkie lokacje, w dodatku w 256 kolorach. Reedycja dorobiła się także nowego systemu prowadzenia walki.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,1 / 10 na podstawie 235 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Hero's Quest: So You Want To Be A Hero: Odpowiednia dla każdego wieku.