King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder PC
Piąta gra z przygodowej serii firmowanej nazwiskiem Roberty Williams. Król Graham wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż, by dowiedzieć się, kto stoi za zniknięciem jego zamku i porwaniem królewskiej rodziny.
King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder Premiera PC
9listopada1990
pudełko PL
22września2000
Gry podobne do King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder
The Legend of Robin Hood: Conquests of the Longbow
Space Quest: The Sarien Encounter
Space Quest II: Vohaul's Revenge
King's Quest V: Absence Makes the Heart Go Yonder! to przełomowa część znanej serii przygodówek. Po raz pierwszy twórcy zdecydowali się wprowadzić grafikę w standardzie VGA oraz całkowicie nowy interfejs z zestawem ikon, odpowiadających różnym czynnościom. Nowatorska produkcja znalazła uznanie nie tylko w oczach graczy. W 1991 roku prestiżowy magazyn Computer Gaming World uznał dzieło Sierra Studios najlepszą grą przygodową roku.
Większość odsłon serii King's Quest powiązana jest fabularnie w bardzo prosty sposób. Pod koniec jednej części autorzy wprowadzają postaci i wątki dominujące w kolejnej. Absence Makes the Heart Go Yonder! stanowi wyjątek. Miejsce akcji – Serenia wiąże grę z wydanym w 1980 prequelem serii The Wizard and the Princess. Z kolei przedstawione wydarzenia są bezpośrednim następstwem tego, co stało się w King's Quest III: To Heir Is Human. W finale zawiązuje się też akcja kolejnej części serii - King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow.
Głównym bohaterem King's Quest V: Absence Makes the Heart Go Yonder! jest król Graham. Wracając z przechadzki po swoich włościach z przerażeniem odkrywa, że zamek Daventry wraz z całą królewską rodziną gdzieś zniknął. Świadkiem porwania okazuje się mówiąca sowa – Cedric. Opowiada ona królowi o tym, jak potężny, zły czarodziej Mordack rzucił zaklęcie na zamek i jego mieszkańców. Cedric zabiera Grahama do krainy Serenia, w której mieszka mistrz Crispin. Dobry czarodziej udziela królowi kilku rad oraz wręcza prezent, dzięki któremu Graham może rozmawiać ze zwierzętami. Król wyrusza na poszukiwania swoich bliskich. Wkrótce dowiaduje się, że Mordack jest bratem Mannana, złego czarodzieja, którego książę Alexander przemienił niegdyś w kota (King's Quest III: To Heir Is Human). Uwięziona królewska rodzina zmuszona zostaje karmić „mruczka” do czasu aż Alexander zgodzi się przywrócić mu pierwotny kształt.
King's Quest V: Absence Makes the Heart Go Yonder! korzysta z nowego, graficznego interfejsu, co znacznie zmienia rozgrywkę w porównaniu do wcześniejszych gier z tej serii. Gracz steruje poczynaniami króla Grahama za pomocą myszki i zestawu ikon typu „patrz”, „rozmawiaj”, „użyj”. Głównemu bohaterowi niemal cały czas towarzyszy Cedric. Mówiąca sowa w założeniach służyć powinna pomocą, jednak najczęściej jej uwagi nie mają dużego znaczenia.
Oprawa graficzna gry stoi na wysokim (jak na tamte czasy) poziomie. Atutem King's Quest V jest również ścieżka dźwiękowa autorstwa Marka Seiberta i Kena Allena. Gra wydana pierwotnie na dyskietkach działała w oparciu o system operacyjny DOS. Nieco później jej twórcy postanowili wypuścić zremasterowaną wersję na nośniku CD, przeznaczoną m.in. na system operacyjny Windows. Edycja ta wyróżniała się aktorskim dubbingiem nagranym przez pracowników studia Sierra.
Ostatnia modyfikacja 22 lipca 2010
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 8,4 / 10 na podstawie 301 głosów czytelników.
King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder cena w dniu premiery: 21 PLN
Wymagania wiekowe King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder: Odpowiednia dla każdego wieku.
King's Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- 386DX 33MHz
- 2MB RAM