Gry Strategiczne PlayStation 2 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze z gatunku strategiczne na platformę PS2.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Commandos 2: Men of Courage
Strategiczne 26 sierpnia 2002
Pełnoprawna kontynuacja oryginalnej taktycznej strategii hiszpańskiego Pyro Studios z 1998 roku. W grze Commandos 2: Ludzie Odwagi przejmujemy po raz kolejny kontrolę nad oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, których zadaniem jest wykonanie szeregu niebezpiecznych misji za linią wroga.

Ghost Master
Strategiczne 27 sierpnia 2004
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

Age of Empires II: The Age of Kings
Strategiczne 2 listopada 2001
Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów.

Worms 4: Mayhem
Strategiczne 29 lipca 2005
Worms 4: Mayhem to kolejna odsłona popularnej serii traktującej o starciach uzbrojonych po zęby, inteligentnych, gadatliwych i przy tym niezwykle zabawnych tytułowych robaczków. Warto odnotować, iż premiera Worms 4: Mayhem jest w dużym stopniu powiązana z obchodami dziesięciolecia całej serii.

Worms 3D
Strategiczne 31 października 2003
Worms 3D to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia turowa, stworzona przez zespół deweloperski Team 17 Software. Gra jest pierwszą odsłoną serii korzystającą z silnika graficznego 3D. Twórcy pozostali jednak wierni podstawowym założeniom zabawy, a gracze mają dużą swobodę w kierowaniu poczynaniami tytułowych robali oraz deformowaniu świata gry przy użyciu najrozmaitszych broni i środków masowej zagłady.

The Movies
Strategiczne prace wstrzymane
The Movies to strategia ekonomiczna, wyprodukowana przez zespół deweloperski Lionhead Studios. Akcja gry osadzona została w okresie tzw. "złotych lat" Hollywood, a gracz wciela się w rolę debiutującego producenta filmowego, do którego obowiązków należy m.in. zatrudnianie aktorów, poszukiwanie scenariuszy i zapewnienie zaplecza finansowego. Twórcy z dbałością o szczegóły odtworzyli historię kinematografii.

Front Mission 4
Strategiczne 15 czerwca 2004
Front Mission 4 jest strategiczną grą rozgrywaną w turach, w której najważniejszą rolę pełnią wielkie machiny kroczące zwane mechami. Akcja rozgrywa się w wielu państwach na świecie, zahaczając w pewnym momencie nawet o Polskę.

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Strategiczne 18 kwietnia 2001
Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty.

Playboy: The Mansion
Strategiczne 25 stycznia 2005
Pierwsza gra na dużą skalę, powstała na zlecenie wydawcy chyba najsłynniejszego magazynu dla mężczyzn – Playboy Enterprises, Inc, który postanowił poszerzyć swoją ofertę i wejść z nią również na rynek gier video.

The Plan (2006)
Strategiczne 17 marca 2006
Cóż jest tak pociągającego w byciu złodziejem światowej klasy? Czemu lubimy filmy w stylu Ocean’s Eleven? To dobre pytania dla narwanego psychologa. Dla graczy najważniejsze jest to, że fenomen ten zauważyła firma Monte Cristo i wypuściła na rynek grę Th3 Plan. Jest to połączenie strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym z grą akcji i jeszcze na dodatek wysokich lotów przygodówką. Co za dużo to nie zdrowo? Nie w tym wypadku.

Conflict Zone
Strategiczne 19 października 2002
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której stając się dowódcą wojsk jednego z dwóch wielkich światowych obozów militarnych ICP, GHOST możemy doprowadzić go do zwycięstwa i zażegnać poszerzający się międzynarodowy kryzys.

Robin Hood: Defender of the Crown
Strategiczne 30 września 2003
Robin Hood: Defender of the Crown jest strategią z elementami gry akcji oraz cRPG, wyprodukowaną przez studio Cinemaware. Gracz wciela się w tytułowego banitę, a jego zadaniem jest uratowanie króla Ryszarda Lwie Serce oraz położenie kresu tyranii księcia Jana. Kluczem do zwycięstwa jest podbicie i zjednoczenie pod prawowitymi rządami 38 terytoriów.

Alien vs Predator: Extinction
Strategiczne 29 lipca 2003
Nietypowe podejście do tematu Obcych, Predatorów i Marines, znanych z licznych filmów, komiksów oraz gier. Gra jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której prowadzimy do boju oddziały każdej z frakcji. W sumie otrzymujemy 21 etapów, podzielonych na trzy zróżnicowane kampanie. Poszczególne rasy posiadają do 10 różnych jednostek.

Full Spectrum Warrior
Strategiczne 1 kwietnia 2004
Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.

Battlestations: Midway
Strategiczne prace wstrzymane
Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

Ring of Red
Strategiczne 12 marca 2001
Gra strategiczna, łącząca w sobie elementy gry turowej oraz RTS-a. Przenosimy się do alternatywnej wersji rzeczywistości, próbując przejąć całkowitą kontrolę nad Japonią. Do tego celu wykorzystujemy ogromne mechy.

The Urbz: Simowie w Mieście
Strategiczne 9 listopada 2004
The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.

Sakura Wars: So Long, My Love
Strategiczne 7 czerwca 2005
Sakura Wars: So Long, My Love to utrzymana w stylistyce anime gra z gatunku jRPG autorstwa studia RED Entertainment. Fabuła przenosi graczy do Nowego Jorku z lat XX ubiegłego wieku, gdzie jako młodzieniec o imieniu Shinjiro Taiga muszą stawić czoła armii demonów. Rozgrywka koncentruje się głównie na taktycznych pojedynkach toczonych w systemie turowym.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 marca 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.

P.T.O. IV: Pacific Theater of Operations
Strategiczne 3 lutego 2003
Czwarta odsłona strategii turowej, po raz kolejny pozwala wziąć udział w największych operacjach morskich II wojny światowej. Do wyboru cztery strony konfliktu, 96 jednostek pływających i prawie 300 samolotów różnych formacji.

Gladius
Strategiczne 28 października 2003
Połączenie strategii taktycznej oraz gry role-playing. Wcielamy się w jedną z dwóch różnych postaci i przystępujemy do walk organizowanych na różnego rodzaju arenach. Pojedynki rozgrywane są w systemie turowym.

Thrillville
Strategiczne 21 listopada 2006
Thrillville to gra ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Frontier Developments. Podobnie, jak poprzednie wytwory tej firmy (np. RollerCoaster Tycoon 3), również ten produkt podejmuje temat tworzenia lunaparku.

Risk: Global Domination
Strategiczne 5 listopada 2003
Risk: Global Domination jest kolejną reinkarnacją znanej na całym świecie planszowej gry Ryzyko, tym razem dostarczoną nam za sprawą firmy Cyberlore. Zasady gry są całkowicie niezmienione w stosunku do planszowego oryginału, dlatego wciąż na początku rozgrywki wybieramy swoje państwo, a naszym celem jest globalna dominacja.

Jurassic Park: Operation Genesis
Strategiczne 21 marca 2003
Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.